Aktivnosti, potek del in trase ter ukrepe pri izgradnji sklopa C tretje razvojne osi je predstavil skrbnik pogodb za severni del tretje razvojne osi Blaž Kuželički.
Sklop C – Škale je eden od osmih sklopov odseka nastajajoče hitre ceste med Velenjem in Slovenj Gradcem, dolge 17,5 kilometra. Sklop zajema gradnjo 2,7 kilometra štiripasovnice brez odstavnih pasov. Med drugim bodo na odseku zgradili tri viadukte in dva podvoza, veliko bo opornih in podpornih konstrukcij. Sklop bosta gradila Pomgrad in Gorenjska gradbena družba, pogodbena vrednost del znaša nekaj manj kot 100 milijonov evrov. Uvedba v delo je bila opravljena septembra, rok izvedbe del pa je 36 mesecev od podpisa pogodbe. Ta je bila podpisana konec julija letos, je povzel Kuželički.
Glavna transportna pot v času gradnje bo obstoječa regionalna cesta. Zaradi nujnih del so predvidene začasne polovične zapore, ki bodo trajale približno 14 mesecev, promet pa bo v tem času potekal izmenično. Posebna pozornost je namenjena urejeni odvodnji. Kot so pojasnili predstavniki DARS-a bo odvodnja izvedena kontrolirano – voda s hitre ceste se bo zbirala v zbiralnikih pod viadukti in se postopno odvajala v obstoječe odtoke. Vsi trije viadukti bodo opremljeni s tihimi dilatacijami, protihrupnim asfaltom ter absorpcijskimi protihrupnimi ograjami višine 2,5 metra, z možnostjo kasnejše nadgradnje. Za krajinsko ureditev je bil izbran lokalni izvajalec, ki bo zagotovil kakovostno zasaditev in sonaravno podobo območja. V času gradnje bo glavni odlagalni prostor za nevgradljivi material deponija Premogovnika Velenje, s čimer se zmanjšuje vpliv transporta na lokalne ceste in naselja.
Kot je pojasnil Blaž Kuželički., bodo za omilitev vplivov na okolje v času gradnje postavili 810 metrov protihrupnih ograj, predvideni pa so tudi dodatni prostori, če bo potrebno protihrupne ograje nadgraditi. Izvajali bodo tudi monitoring – na najbolj izpostavljenih objektih sso predvidene meritve hrupa, vibracij in zraka.


Na kratko je Kuželički povzel tudi stanje na ostalih sklopih hitre ceste med Velenjem in Slovenj Gradcem. Spomnil je, da je gradnja na sklopih D – Gaberke in F – Jenina zaključena, na sklopih B – Škalsko jezero in H – Konovo se zaključuje, na sklopu E – Velunja pa se je začela, enako kot na že omenjenem sklopu C – Škale. Za sklop G – Podgorje je že sklenjena pogodba z izvajalcem del, sledi še ureditev bančne garancije in kmalu tudi začetek del. Za sklop A – Velenje pa je v pripravi druga faza razpisa za izbor izvajalca, gradbeno dovoljenje je že pridobljeno, čakajo pravnomočnost.
Za prvi, 14-kilometrski odsek severnega del tretje razvojne osi od avtocestnega križa pri Šentrupertu do Velenja gradbeno dovoljenje še pridobivajo, imajo pa že pripravljen nabor potencialnih ponudnikov del.
“Obljube ne zagotavljajo varnosti”
Krajani Škal so po predstavitvi pristojnim postavil več vprašanj glede del in ukrepov na terenu, največ pozornosti pa so namenili problematiki obstoječe regionalne ceste skozi naselje. Kot so poudarili, že več let opozarjajo, da je rekonstrukcija glavne ceste z razširitvijo nujna in da je za varnost pešcev tam nujen pločnik.
Krajani Škal že dlje časa opozorjajo na prometne nevarnosti, s katerimi se vsakodnevno soočajo otroci in pešci.

Cesta, ki med drugim prek Graške Gore povezuje Velenje in Koroško, je zaradi ozkih grl že sedaj občasno neprevozna, predvsem pa je nevarna za pešce, so opozorili. Ker bo odslej po njej potekal še dodaten promet, vezan na gradnjo hitre ceste, so skrbi še toliko večje. “Rak rana tega območja je še vedno državna cesta. Vemo da je tukaj ozko grlo, da je cesta v določenih delih neprevozna, neprehodna,” je ob robu predstavitve medijem dejala predsednica KS Škale-Hrastovec Petra Bevc. Poudarila je, da gre za šolsko pot, a to še zdaleč ni edini problem, je namreč edina pot, ki povezuje nekatere zaselke, pot, po kateri se mnogi odpravijo do centra vasi, pokopališča …
“Kot občani imamo pravico, da se gibljemo varno in brez strahu. Zanima nas, kdaj bomo končno dobili osnovno infrastrukturo, ki bo to omogočala. Na težave opozarjamo že predolgo – predvsem na nevarnost, ki vsakodnevno preti pešcem in otrokom v prometu,” je še dejala.

Na podlagi preteklih prizadevanj so bili prepričani, da bo glavna cesta skozi kraj rekonstruirana še pred začetkom gradnje hitre ceste, a se to ne bo zgodilo. “Zaenkrat ostaja pri obljubah, a obljube nam ne bodo zagotovile varnosti,” je bilo slišati.
Vodja urada za komunalne dejavnosti na velenjski občini Anton Brodnik je dejal, da so si za rekonstrukcijo ceste, ki sicer spada pod pristojnost države oz. direkcije za infrastrukturo prizadevali, a da prej ni šlo. Zdaj je rekonstrukcija ceste načrtovana po tem, ko bo Dars zaključil dela na gradnji hitre ceste. Projekt zajema širitev vozišča, ureditev pločnikov, kolesarske steze, javne razsvetljave, kanalizacije, odvodnjavanja ter uvedbo dodatnih varnostnih ukrepov. Dela so predvidena v letih 2027–2028.