V načrtovanju je energetska samooskrba za približno 40.000 odjemalcev, vzpostavljajo se novi načini komunikacije in pristopi do dela – a kako KPV zagovarja položnico s 3-kratnim zneskom?
Komunalno podjetje Velenje in Mestna občina Velenje za naslednje desetletje načrtujeta prestrukturo sistema daljinskega ogrevanja z razpršenimi zelenimi viri, kar bi Šaleško dolino (približno 40.000 odjemalcev) naredilo dolgoročno neodvisno oz. samooskrbno s toplotno energijo – s tem bi ohranili čist zrak v dolini in hkrati preprečili vpliv zunanjih razmer na naše stroške.
Obdobju podražitev dobave toplotne energije zaradi globalnih vplivov ni videti konca, zato so se odločili ukrepati tudi pri ozaveščanju javnosti o varčevanju s toplotno energijo, saj naj bi na tem področju veljali za najbolj potratno občino v Sloveniji – varčevanje bi pripomoglo tudi k bolj natančni zeleni prestrukturi sistema daljinskega ogrevanja. Med drugim Komunalno podjetje Velenje skuša biti tudi bolj informacijsko dostopno in pregledno, da končni uporabniki bolje razumejo svoje stroške – govora je o njihovi novi svetovalni pisarni in spletnem portalu.
KP Velenje se je tokrat sestalo še z izvajalci delitve stroškov
Prejšnji mesec so se sestali tudi z upravniki večstanovanjskih stavb, s katerimi so izmenjali svoja stališča v želji po energetskih prihrankih – razmišljajo v smeri ozaveščanja stanovalcev o pomembnosti energetskih sanacij kot dolgoročni investiciji, ki lahko prinese tudi od 25 do 30 odstotni prihranek na položnici za ogrevanje. Na predlog upravnikov stavb so se ta teden v sejni dvorani Mestne občine Velenje, po dolgem času sestali še z izvajalci delitve stroškov, da bi izmenjali svoje dosedanje izkušnje z namenom višje organizacije in točnosti pri delu – tako lahko preprečijo tudi nepotrebne reklamacije in še za kakšen evro zmanjšajo strošek mesečne položnice.
Proces pregleda izvajanja delitev in obračuna stroškov za toplo in mrzlo vodo v večstanovanjskih objektih po delilniku, namreč mesečno poteka tako, da komunalno podjetje odčita porabljene enote toplotne energije, tople in mrzle vode glavnega obračunskega merilnika oz. vodomera na vstopu v večstanovanjski objekt – ta podatek potem posredujejo izvajalcu delitve stroškov oz. upravniku. Izvajalec delitve stroškov potem izvede razrez porabljenih enot po posameznih etažnih enotah objekta. Podatki razreza so uporabniku v večini dostopni na spletnih straneh izvajalcev delitve stroškov in načeloma skupno morajo biti skladni z odčitano mesečno porabo celotnega večstanovanjskega objekta. Ko komunalno podjetje te podatke prejme, opravi obračun za posamezno etažno enoto, izstavi položnico in vodi izterjavo za plačilo položnic. V primeru prejema reklamacije položnice, komunalno podjetje pozove izvajalce delitve stroškov, da za to stanovanje ponovno odčitajo porabo oz. preverijo splošno stanje. Komunalno podjetje s stanji delilnikov in njihovo delitvijo ne razpolaga, saj je le izvajalec obračuna.
Je bila reklamacija položnice s 3-kratnim zneskom upravičena?
Komunalno podjetje Velenje smo povprašali o tipih reklamacij, ki jih prejemajo in za ta mesec so izpostavili primer končnega uporabnika, ki je prejel položnico z dvakrat višjim zneskom v primerjavi s prejšnjim mesecem. Ko je Komunalno podjetje Velenje reklamacijo posredovalo v preverbo izvajalcu delitve, so z njihove strani prejeli odgovor, da je uporabnik za pretekli mesec dobil obračunan kazenski faktor, saj je že od lanskega leta, ko so se na objektu menjevali delilniki, nedosegljiv in neodziven na obvestila.
Zaradi nesodelovanja z upravnikom in izvajalcem delitve so mu stroške sprva obračunavali po m2, pretekli mesec pa je prejel obračun po kazenskem faktorju, saj uporabnik še vedno ni pristopil k menjavi delilnikov kot tudi ne k vgradnji vodomerov. Delilniki, prejeti s strani izvajalca delitve in obračun komunalnih storitev s strani KPV, so v takšnih primerih obračunani skladno z veljavno zakonodajo, ki pa je za uporabnika bolj obremenjujoča, kot bi bila v primeru vgrajenih internih delilnikov.
Takšna reklamacija je neupravičena, saj sta delitev stroškov in obračun bila izvedena pravilno, uporabniku je bil zaračunan precej neusmiljen kazenski faktor, saj se porabljene megavatne ure pomnožijo s faktorjem 3 – uporabnik plača trikratno ceno. Ta primer je le eden od mnogih reklamacij, a enako kot ta, naj bi se v večini odražali kot posledica nesodelovanja z upravniki in izvajalci delitve stroškov, nerazumevanja svojih stroškov ter neprilagajanja na področju ukrepov za možne energetske prihranke, so dodali v Komunalnem podjetju Velenje.