Na Elektro in računalniški šoli se profesorji aktiva matematike trudijo za popularizacijo matematike med dijaki in jih vzpodbujajo, da se tekmovanj udeležijo.
Na državnem tekmovanju lahko sodelujejo dijaki, ki jih izbere državna tekmovalna komisija na podlagi rezultatov šolskega tekmovanja in v skladu s kriteriji. V letošnjem šolskem letu se je na državno tekmovanje dijakov srednjih tehniških in strokovnih šol v znanju matematike uvrstilo 12 dijakov. Ponosni so, da je med njimi šest dijakov osvojilo zlato priznanje, od tega sta dva dijaka dosegla vse možne točke in prejela prvo nagrado.
»Matematika mi je zaradi njene logične strukture že od nekdaj všeč, saj predstavlja neko ureditev v drugače kaotičnem vsakdanu. Obvladovanje matematičnih veščin močno pripomore na področjih, kot so znanost, tehnologija, finance in inženiring. Že v osnovni šoli sem vestno sodeloval pri vseh možnih matematičnih tekmovanjih, a se mi je priložnost vzpona na državno raven vedno za las izmuznila. Kljub temu me je želja po obširnejšem znanju motivirala, da sem vztrajal in nadaljeval tudi v srednji šoli, kjer sem dosegel nekaj manjših uspehov tudi na državnih tekmovanjih. Letos sem na državnem tekmovanju osvojil vse možne točke ter osvojil prvo mesto in zlato priznanje. Vesel sem, da bom zaključil zadnje leto svojega srednješolskega izobraževanje s takšnim dosežkom,« razmišlja Miha Podgoršek, dijak četrtega letnika v programu tehnik mehatronike, prejemnik 1. nagrade in zlatega priznanja.
Dijak drugega letnika v programu elektrotehnik, Andraž Centrih, je prejemnik 1. nagrade in zlatega priznanja je o tekmovanju povedal: »Na državno tekmovanje sem se pripravljal en mesec. Pred tem sem vadil še za šolsko tekmovanje. Naloge na šolskem tekmovanju so bile zmerne težavnosti, na odbirnem in na državnem tekmovanju pa so se mi zdele bolj rešljive. Za državni nivo sem se pripravljal bolj intenzivno in rešil veliko nalog iz preteklih tekmovanj. Med reševanjem na državnem tekmovanju sem bil dokaj umirjen, na koncu sem še vse naloge enkrat pregledal in z vsem zaključil ob pravem času,«
Maturant in tehnik računalništva Timotej Kompare, prejemnik zlatega priznanja, verjame, da na matematiko gleda drugače kot večina. Meni, da svet brez matematike ne bi mogel obstajati v obliki, kot jo poznamo danes, zato ji pripisuje izjemen pomen in vrednost razumevanja. Matematika ga navdušuje, saj pod površjem skriva številne sprva nejasne in kompleksne koncepte, ki predstavljajo velik izziv. Premagovanje težkih problemov mu prinaša občutek zadovoljstva in dosežka. Zanj ni večjega zadovoljstva kot takrat, ko po večurnem naporu reši matematični problem. Njegovi najljubši so paradoksi, ki so sprva videti nerešljivi ali nemogoči, a jih je mogoče razumeti s pomočjo inovativnih in nepričakovanih pristopov. Poudarja tudi, da je bistvena razlika med tem, da matematiko razumeš, in tem, da jo zgolj znaš.
Njegov sošolec Anže Maj Blagus, prav tako prejemnik zlatega priznanja, ceni matematiko zaradi njene logičnosti. Matematika ga nikoli ne razočara, saj vedno ponuja točne in predvidljive rezultate. Uživa v reševanju matematičnih problemov, najbolj pa je zadovoljen po uspešno rešenem problemu. Zanj matematika ni le zabava, ampak tudi uporabno znanje za področja, kot sta računalništvo in programiranje, kjer pogosto služi kot osnova za reševanje različnih problemov.
Njegov sošolec Gorazd Kotnik, prav tako prejemnik zlatega priznanja, vidi v matematiki več kot le šolski predmet. Brez matematike bi bil tehnološki napredek omejen, razumevanje naravnih pojavov pa bistveno oteženo. Matematika mu pomeni orodje za izboljšanje logičnega razmišljanja, razvijanje strategij in premagovanje zapletenih problemov. Vsak izziv v matematiki vidi kot priložnost za osebno rast in izboljšanje vztrajnosti. Skozi reševanje problemov je spoznal, da so tudi neuspehi del poti do uspeha. Gorazd se je sprva navduševal predvsem nad računalništvom, vendar je hitro ugotovil, da je matematika ključna sestavina računalniške znanosti. Razmišlja, da bi poleg računalništva morda nadaljeval študij tudi v smeri matematike.
Leon Rudolf, dijak tretjega letnika programa elektrotehnik in prejemnik zlatega priznanja, je o pripravi na tekmovanje povedal: »Začel sem z natančnim pregledom matematičnih konceptov, ki so bili pokriti na tekmovanju ter se seznanil z različnimi vrstami nalog, ki bi se lahko pojavile. Skoraj vsak dan sem reševal matematične naloge različnih težavnostnih stopenj, s poudarkom na natančnosti. Potem sem se osredotočil na področja, kjer sem bil še šibak in iskal meni ljubše metode za reševanje problemov, ob pomoči mentorice in staršev. Na tekmovanju sem uporabil vse svoje znanje in spretnosti, kljub temu da nisem zasedel prvega mesta, sem bil nagrajen z zlatim priznanjem za svoj trud in znanjem matematike.«
Tudi prejemniki srebrnih priznanj, Žan Orličnik, dijak prvega letnika tehnika računalništva, tretješolec tehnik mehatronike Nejc Knapič in maturant tehnik računalništva Jan Mrkonjič, so vložili veliko truda v priprave. Za Jana je matematika kot uganka, ki jo rešuje vsak dan. Pomaga mu razumeti svet okoli sebe in reševati probleme na različnih področjih, med katerimi je tudi računalništvo. Življenja brez matematike si ne predstavlja, saj je prisotna povsod, od vsakodnevnih opravil, kot so kuhanje in nakupovanje, do kompleksnih znanstvenih problemov.
Mentorici Marjetka Herodež in Biserka Ledinšek sta na vse dijake izredno ponosni. Zavedata se, koliko truda je potrebno vložiti za dosego takšnih rezultatov. »Za vrhunske dosežke je potrebno veliko matematičnega znanja, do katerega se pride s trdim delom tako v šoli kot tudi v prostem času. Potrebna je vztrajnost in samodisciplina. Rešiti in predelati je bilo potrebno veliko nalog. Verjamem, da je ves trud in porabljen čas za pripravo na tekmovanje s takšnim odličnim rezultatom poplačan,« je povedala Ledinškova
Vir: Šolski center Velenje