Search

Za ali proti novi Rudarski cesti? #kolumna

V črno-belem vprašanju, se skriva pisan odgovor. Kaj je na spletu dejansko sprožilo plaz negativizma na to temo?
Prvi dan nove prometne ureditve na Rudarski cesti v Velenju
FOTO: www.velenjcan.si

V črno-belem vprašanju se skriva pisan odgovor. Kaj je na spletu dejansko sprožilo plaz negativizma na to temo?

Ko politika usmerja tok, se zasedeni s seboj oklepamo komforta in vsakič, ko se nas premakne, se nas v nov komfort zatakne – proces kroži vedno znova. Kako pri tem ločiti škodljivo od koristnega, ko pa, če si dovolimo, rastemo prav skozi vsako izkušnjo? Ne etiketiram, ne izbiram strani, le vagam na glas.

Vizija nove prometne ureditve na Rudarski cesti sama po sebi ni sporna, vzljubili jo bomo, ko bomo uvideli, da nas nekako osvobaja naše stare udobne grenkobe, nas odpira in povezuje, obnavlja nostalgijo, na drugi strani pa stopa naprej v čas, a verjamem, da nas v tem trenutku nekako vse skupaj skrbi, v neki meri tudi tiste na prednjih sedežih, kako se promet v mestu razporedi ob določenih urah in dnevih, ko Rudarsko cesto dokončno zapremo. Takšni projekti v tujini niso sicer nič novega in po besedah lokalne stroke je logika za novo prometno ureditvijo preprosta – danes ta cesta ne predstavlja pomembnejše prometne žile v Velenju, je bolj kot ne bližnjica od točke A do B, torej zaprtje ceste od Hotela Pake do poslovalnice NLB naj ne bi povzročalo večjih težav pri razporeditvi prometa v mestu, kar pa se tiče tamkajšnjih parkirišč stanovalcev, obiskovalcev in zaposlenih, pa bodo ta prestavljena v bližnjo Mercator garažo.

Ob tem sem pahnil v misli; gostota prometa v mestu je danes opazno višja kot pred leti, z novimi stanovanji in delovnimi mesti, čemur danes v sklopu prestrukture stremimo, pa se bo ta le višala. Prostorska stiska za morebitne nove prometne ureditve na bližnjih križiščih je žal dejstvo, priča večjim gnečam na določenih predelih pa smo že zdaj. Prepričan sem, da bo prihajajoča hitra cesta sprostila promet v mestu, a ga bo po drugi strani z razvijajočo se turistično ponudbo morebiti tudi vedno bolj bremenila. Vprašanje je tudi, zakaj je Mercator garaža v resnici tako neprivlačna parkirna destinacija? Ali bo s 300 parkirišči premogla ves promet v vseh razmerah in letnih časih? Bo 8 sekund dovolj za vsakega pešča, da bo brez težav v še bolj gostem prometu redno prečkal tamkajšnji prehod? Teh misli je neskončno, sem pa na terenu uspel ujeti, da se stroka praktično zaveda tistih ključnih težav in da so pri tem dodobra zavihali rokave. Po pogovorih nekako verjamem, da jim bo končna ureditev brez banalnih težav tudi uspela in da bodo tokom časa sledile še posodobitve. Kje torej v resnici tiči problem? Kaj je na spletu dejansko sprožilo plaz negativizma na to temo?

Po mojem mnenju nekako in predvsem to, da je koncept komunikacije z javnostjo s strani občine splošno zastal nekje v času, ne glede na sodobne pristope, pa komunikacija sama po sebi nima te pristnosti in iskrene namere, da bi se prilagodila ter vzpostavila konkreten stik z ljudstvom. Velenje je majhno mesto, mlado, po duhu krepko, multikulturno, splošno raznoliko in vsi smo si nekako blizu, zato je tudi prav, da se vzpostavi temu primerna komunikacija med občino in občani, še posebej v tem primeru, pri čemer menim, da gre za pogojni kompromis, kajti projekt bodo speljali tako ali drugače.

Kljub burnim odzivom na spletu, pa je bilo na terenu že prvi dan začasne ureditve slišati pozitivne odzive. Ne glede na to, da bodo nekateri v tem obdobju žal »žrtev« analize, menim, da je prav, da se novi ureditvi odpremo, ji damo priložnost, hkrati pa si ne zatiskamo oči pred težavami. Torej, za ali proti novi Rudarski? Menim, da v črno-belem odgovoru ni rešitve, kot že rečeno, v njeno vizijo ne dvomim, hkrati pa menim, da ne bo odveč, če v obdobju začasne prometne ureditve od 4. do 17. maja, v čim večjem številu dejansko preizkusimo zadevo na lastni koži, izkoristimo svoj glas in z občino podelimo svoje izkušnje ter izrazimo predloge.

Dodaj odgovor

Več novic

Družba

Prek spleta še naprej nakupuje nekaj več kot polovica prebivalcev

V prvem četrtletju letos je vsaj en nakup prek spleta opravilo 53 odstotkov oseb, starih 16-74 let, ki so sodelovali v raziskavi statističnega urada. To je za eno odstotno točko...
Družba

V torek delavnica na temo evropske strategije o oskrbi in o njenem vplivu na ženske

Ženski lobi Slovenije ob podpori Mestne občine Velenje vabi občanke in občane na delavnico »Evropska strategija o oskrbi: kaj pomeni za ženske v Sloveniji«. Delavnica bo potekala v torek, 28....
Šport

Znani četrtfinalisti Pokala Slovenije: Med njimi tudi rokometaši Gorenja Velenja

Znana je osmerica klubov, ki se bo decembra borila za nastop na zaključnem turnirju Pokala Slovenije za rokometaše. Žreb parov bo danes ob 12. uri....
Družba

Druga polovica tedna v znamenju suhega jesenskega vremena

Vsaj do petka nas bo spremljalo suho jesensko vreme....

OBVESTILA

Obvestila

Obvestilo o začasno spremenjeni prometni ureditvi – Konovska cesta

Komunalno podjetje Velenje obvešča, da do vključno 15. novembra 2025 začasno velja spremenjena prometna ureditev na lokalni cesti LC 452121 Konovska cesta in JP 953401 zaradi obnove primarnega vodovoda z...
Obvestila

V četrtek bo na območju KS Gorica prekinjena dobava toplotne energije

Komunalno podjetje Velenje obvešča uporabnike, da bo na področju KS Gorica v Velenju v četrtek, 6. novembra, med 8. in 22. uro prekinjena dobava toplotne energije zaradi vzdrževalnih del na...
Obvestila

Oglasile so se sirene javnega alarmiranja: Gre za meddruštveno gasilsko vajo

Okoli 18. ure so se v Velenju in Šoštanju oglasile sirene javnega alarmiranja....
Obvestila

Obvestilo o moteni dobavi pitne vode – Podkraj pri Velenju in Andraž nad Polzelo

Komunalno podjetje Velenje obvešča uporabnike naselja Andraž nad Polzelo v Občini Polzela ter uporabnike naselja Podkraj pri Velenju v Mestni občini Velenje, da bo v torek, 4. novembra, med 8....

Zadnje osmrtnice

Slavica Kortnik

Janez Pušnik

Zvonko Burjak