“Hrup je ena najbolj perečih težav sodobnih delovnih okoljih, kar potrjujejo številne mednarodne raziskave. Tudi v Sloveniji se z njim soočajo mnoga podjetja,” so zapisali avtorji raziskave.
Kot so ugotovili, ga kot glavni vir motenj delovnega procesa opredeljuje 35 odstotkov vprašanih zaposlenih. Kot najpogostejši viri hrupa so se izkazali pogovori med sodelavci, telefonski klici in drugi moteči dejavniki v okolju, denimo zvok zapiranja vrat ali sprehajanja sodelavcev mimo miz.
Dodatni štirje odstotki anketiranih so opozorili, da jih moti hrup iz zunanjega okolja in pisarniških naprav, recimo tiskalnikov, klimatskih naprav in druge elektronske opreme.
“Skupno to pomeni, da hrup ovira delo in pomembno zmanjšuje produktivnost skoraj 40 odstotkov zaposlenih. Verjetno bi bil odziv zaposlenih še bolj zaskrbljujoč, če bi jih neposredno vprašali, ali jih hrup vsakodnevno ovira pri delu,” so povzeli v Studiu LIST.
Izguba koncentracije zaradi hrupa po njihovih navedbah vodi v podaljšan čas izvajanja nalog in večje število napak pri delu. “Nenehen trušč pa ustvarja nepotreben stres in napetosti med sodelavci,” so dodali.
Kot glavni motivacijski dejavnik za večjo produktivnost se tako ni izkazala plača. “Čeprav denar ostaja pomemben, ni več edini dejavnik, ki vpliva na zagnanost in produktivnost zaposlenih. Ključno vlogo igra tudi kakovost delovnih pogojev,” so poudarili avtorji raziskave.
Podjetjem, ki želijo pritegniti najboljšo delovno silo, tako svetujejo, naj poskrbijo tudi za ustrezne delovne pogoje. “Vlaganje v prostorske rešitve za osredotočeno delo, ergonomijo in kakovostne klimatske pogoje predstavlja pomembno naložbo v produktivnost ter zadovoljstvo zaposlenih. Rezultati vlaganja so jasni – manj stresa, večja učinkovitost zaposlenih in posledično boljši poslovni rezultati,” so sklenili.
Raziskava je zajela 973 zaposlenih iz več kot 60 slovenskih podjetij iz različnih panog.
Vir: STA