Nekaj več kot dve tretjini oz. 69 odstotkov spletnih kupcev je prek spleta kupilo oblačila, čevlje ali modne dodatke, približno četrtina oz. 24 odstotkov jih je sklenila ali podaljšala naročnino na pretočne storitve za ogled filmov ali nadaljevank, okoli petina oz. 19 odstotkov pa je s spleta prenašalo glasbo, je objavil statistični urad.
Fizični izdelek je prek spleta kupilo 97 odstotkov kupcev prek spleta, digitalni izdelek jih je kupilo oz. naročnino na digitalno storitev sklenilo ali podaljšalo medtem 42 odstotkov.
Poleg oblačil, čevljev in modnih dodatkov so bili priljubljeni fizični izdelki za nakup prek spleta še pohištvo in dodatki za dom ali izdelki za vrt (28 odstotkov), kozmetika ali izdelki za sprostitev (27 odstotkov), športna oprema brez športnih oblačil (24 odstotkov) in zdravila ali prehranska dopolnila (prav tako 24 odstotkov).
Na storitveni strani je 35 odstotkov kupcev prek spleta rezerviralo nastanitvene storitve oz. kupilo vstopnico za kulturne ali druge prireditve. Sklenilo ali podaljšalo naročniško razmerje za internet ali storitve mobilne telefonije jih je 14 odstotkov, 12 odstotkov pa jih je kupilo vstopnico za športno prireditev.
Nekaj več kot petina (21 odstotkov) spletnih kupcev je po spletu kupila digitalni izdelek – 12 odstotkov računalniške ali druge programe (vključno z nadgradnjami), 11 odstotkov videoigre ali virtualne izdelke v njih ter sedem odstotkov e-knjige ali avdioknjige.
Vsaj en nakup je v prvem letošnjem trimesečju opravilo 53 odstotkov vprašanih oz. eno odstotno točko manj kot v enakem času lani. Nekoliko več jih je bilo med ženskami (54 odstotkov) kot moškimi (52 odstotkov). Največji delež kupcev prek spleta so statistiki zaznali med 25- do 44-letniki (70 odstotkov), najmanjšega (25 odstotkov) pa med 65- do 74-letniki.
Največ kupcev prek spleta je opravilo enega do dva spletna nakupa, in sicer 45 odstotkov; 35 odstotkov jih je opravilo tri do pet nakupov, šest do deset jih je opravilo 13 odstotkov anketirancev, več kot desetkrat pa jih je nakupovalo osem odstotkov.
Pri spletnem nakupovanju je imelo težave 26 odstotkov kupcev prek spleta. Največ (osem odstotkov) jih je kupljene izdelke prejelo pozneje, kot je bilo navedeno ob nakupu, enak delež ni mogel naročiti izdelka iz tujine, ker spletni prodajalec ni sprejemal naročil iz Slovenije, šestim odstotkom je bil dostavljen poškodovan ali napačen izdelek ali storitev.
V 12 mesecih pred letošnjim marcem je medtem vsaj en spletni nakup opravilo 67 odstotkov anketiranih, kar je za odstotno točko več kot lani. Po starostnih skupinah je bil delež največji med 16- do 24-letniki (88 odstotkov) in najmanjši med 65- do 74-letniki (33 odstotkov). Med starejšimi je bil delež za pet odstotnih točk višji kot lani.
Slabše so medtem številke med najstarejšimi. Med 75- do 89-letniki jih je spletni nakup v prvem trimesečju opravilo sedem odstotkov, v 12 mesecih pred letošnjim marcem pa 14 odstotkov.
Vir: STA