Korošci potrpežljivo čakajo na hitro cesto že skoraj 20 let in tudi v prihodnjih 10 letih ne vidijo zaključka del. Vedno, ko želijo priti do odgovorov, kdo je kriv za takšne zamude in ne izpolnjene obljube pristojni prelagajo krivdo eden na drugega.
Leta 2004 je bilo v nacionalnim programom izgradnje avtocest zapisano, da mora biti prostorski načrt za odsek hitre ceste, takrat še med Dravogradom in Arjo vasjo, sprejet do decembra 2010. Zgodilo pa se ni nič. Zganili so se samo jezni Korošci, katere je čakanje na cesto pripeljalo do tega, da so se začeli ustanavljati številne civilne iniciative.
Korošcem se to zdi nedopustno
“Glede na zapisnik ministrstva iz leta 2021 bi zdaj morali biti vsi sklopi med Velenjem in Slovenj Gradcem že v gradnji. Ta trenutek pa imamo končan sklop Gaberke, torej to je nadvoz nad bodočo hitro cesto.” je Andrej Grobelnik z Iniciative Hč’mo cesto povedal za 24 ur. Prav tako se to zdi ne sprejemljivo Katji Pokeržnik iz Koroške gospodarske zbornice: “Vsekakor je nedopustno, mi moramo pokazati državi, mi moramo biti vključeni v ta dialog, da res vidijo, da ni to nekaj, kar bi mi imeli željo, ampak da je to ena osnova, ki jo ne le gospodarstvo, ampak celotna naša družba tukaj potrebuje.”
Sestali so se na sestanku in skušali rešiti kje se stvar zatika
V torek, 21. februarja, so se srečali predstavniki Darsa, župani občin, preko katerih teče projekt, in ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.
Politika za izgradnjo ceste priznava, da do leta 2027 hitre ceste ne bo. To je na sestanku pritrdila tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Razloge za napoved ne uresničljivih obljub ni povedala. Predlagala pa je, da se vzpostavi stalna koordinacija treh ministrov, ki bi redno vsake tri mesece spremljali, če se stvar kje zatika.
Valentin Hajdinjak, predsednik uprave Darsa, je povedal: “Mi smo vseskozi opozarjali na dolgotrajne postopke pri umeščanju v prostor, pri pridobivanju različnih okoljevarstvenih soglasij, pri pridobivanju gradbenih dovoljenj, kar izvajajo druge državne institucije. In ti roki so pogosto tudi onkraj razumnih rokov, to pa so okoliščine, na katere Dars nima vpliva.” Ter se posul s pepelom, saj so pri ponovnem pregledu časovnice odkrili določene administrative napake in priznal, da je bila ta ocena časovnega okvirja v preteklosti preveč optimistična.
Župan Mestne občine Velenje razočaran nad zamikom del. »Težko lokalne skupnosti pritiskamo, da bi se postavljajo roki, ki so neuresničljivi. Žal imamo v državi takšen sistem, da postopki tečejo dolgo. Medtem se spremeni zakonodaja ali drugi tehnični predpisi, raziskave terena pokažejo potrebo po popravkih projektov. Upam, da bo v aprilu postavljena časovnica, ki bo realna,« je za Naš čas dejal Dermol.
Korošci iz iniciative Hoč’mo cesto pa so presenečeni, saj na ta sestanek niso dobili povabila in pravijo, da se je to zgodilo prvič.
Kaj vemo danes?
Vemo, da gre za 30 kilometrov hitre ceste, ki pa jo država gradi že skoraj 20 let. A do sedaj zaenkrat iz tega ni še prav ničesar. Zgolj prometna signalizacija, ki nakazuje, da se bodo lahko tam peljali po hitri cesti. Očitno do leta 2027, kot je bilo načrtovano in je nekdanji infrastrukturni minister in predsednik uprave Darsa povedal ob zasaditvi prve lopati, ceste ne bo. Na sestanku pa so povedali, da bo nova natančna čarovnica predvidoma znana aprila.