Search

Negativna ocena potrošniškega inštituta operaterjem mobilne telefonije

Vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so od Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave prejeli oceno nezadovoljivo. Ocenjevalce je najbolj zmotila odsotnost informiranja pred podpisom pogodbe, nikjer jim namreč še pred tem niso ponudili povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje.
FOTO: pixabay

Ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave so v okviru javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, vzeli pod drobnogled telekomunikacijske operaterje A1, T-2, Telekom Slovenije in Telemach.

Z vsakim od njih so po dvakrat sklenili pogodbo za storitev mobilnega interneta, pri čemer so bili posebej pozorni na informacije, ki so jih prejeli pred samim podpisom. Iz poslovalnic so vedno prišli z novo kartico sim v žepu, a brez tistega, kar zapoveduje zakonodaja – povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje še pred podpisom pogodbe, so sporočili.

V skladu z zakonom o elektronskih komunikacijah bi moral potrošnik pred podpisom pogodbe v poslovalnici prejeti povzetek pogodbe z zgoščenimi informacijami o konkretni pogodbi, vključenimi storitvami, ceni in morebitnih dodatnih stroških. Prav tako bi mu moral svetovalec omogočiti vsaj vpogled v splošne pogoje in cenik.

Vendar so ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave med obiskom osmih poslovalnic ugotovili, da ta teorija ne drži. Največ, kar so lahko preverili pred podpisom, so bili njihovi osebni podatki, vpisani v pogodbo, ki jim jih je svetovalec prikazal na tablici. V petih primerih si niti tega niso uspeli ogledati, le podpisali so se na zaslon tablice.

Svetovalci so denimo radi ‘pozabili’ omeniti dodan strošek priključnine (ali kartice sim, kot so rekli pri T-2), ki stane od šest do 12 evrov. Tega stroška večinoma ni treba plačati potrošniku, ki se odloči za vezavo.

Bistveno bolj je ocenjevalce zmotila praksa operaterjev A1 in Telekoma Slovenije. Pri A1 jim niso povedali, da se s podpisom strinjajo z vklopom opcije A1 Protekt, ki je brezplačna samo prvi mesec, nato jo vsak mesec zaračunajo po 2,49 evra. A1 vsem naročnikom vključi tudi osnovno turistično zavarovanje, ki je trenutno brezplačno, a svetovalca tudi tega dodatka nista omenila.

Pri Telekomu Slovenije so v naročniško pogodbo kot dodatno storitev vključili Varen splet Whalebone, o katerem se ocenjevalcem niti ne sanja, kaj pomeni. Iz povzetka pogodbe so izvedeli, da bodo za to storitev plačevali 0,99 evra na mesec.

Trije operaterji so povzetke pogodbe sicer poslali po elektronski pošti, a so jih ocenjevalci lahko preverili šele doma, po podpisu. S stališča varstva potrošnikov je to prepozno, pogodba je podpisana in je ni mogoče preprosto prekiniti, saj ni bila sklenjena izven poslovnih prostorov, opozarjajo na inštitutu.

Prav vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so tako zaradi odsotnosti informiranja pred podpisom pogodbe prejeli najnižjo oceno.

Na Mednarodnem inštitutu za potrošniške raziskave ob tem dodajajo, da so pritožbe potrošnikov glede storitev telekomunikacijskih operaterjev pogosto povezane z nepoznavanjem vsebine pogodb ter pravic in dolžnosti obeh strani. Res je, vsi operaterji imajo splošne pogoje in številne druge informacije, kot so ceniki, posebni pogoji, opcije in druge objavljene na svojih spletnih straneh. A za njihovo iskanje in prebiranje je potrebnega veliko časa, nestrokovnjaki pa se lahko hitro izgubijo v številnih podrobnostih, so zapisali.

Vsebina primerjalnega ocenjevanja je brezplačno na voljo na spletni strani Potrošnikov zoom.

Vir: STA

Dodaj odgovor

Več novic

Družba

Mesec požarne varnosti letos namenjen pomenu evakuacije

Oktober je mesec požarne varnosti, njegova letošnja osrednja tema pa je evakuacija ob požaru. S sloganom Požar ne čaka - pomembna je sekunda vsaka. Poznaš evakuacijsko pot? želijo spodbuditi ljudi...
Družba

Glasujte za Velenje v natečaju Moja dežela – lepa in gostoljubna

Mestna občina Velenje tudi letos sodeluje v vseslovenskem natečaju Moja dežela – lepa in gostoljubna, v okviru katerega Turistična zveza Slovenije ocenjuje urejenost, gostoljubnost in kakovost turistične ponudbe slovenskih krajev....
Družba

Zavod za turizem predstavlja Šaleško dolino na turistični delavnici v Gradcu

Danes, 16. oktobra, se v znamenitem Kunsthaus Graz odvija Workshop slovenskega turističnega gospodarstva. Dogodek, ki poteka na enem najbolj prepoznavnih prizorišč sodobne umetnosti v Avstriji, organizira predstavništvo Slovenske turistične organizacije...
Družba

Kakšno vreme nas bo spremljalo konec tedna?

Danes popoldne bo deloma sončno z občasno spremenljivo oblačnostjo. Možne bodo posamezne plohe, lahko tudi zagrmi....

OBVESTILA

Obvestila

Oglasile so se sirene javnega alarmiranja: Gre za meddruštveno gasilsko vajo

Okoli 18. ure so se v Velenju in Šoštanju oglasile sirene javnega alarmiranja....
Obvestila

Obvestilo o moteni dobavi pitne vode – Podkraj pri Velenju in Andraž nad Polzelo

Komunalno podjetje Velenje obvešča uporabnike naselja Andraž nad Polzelo v Občini Polzela ter uporabnike naselja Podkraj pri Velenju v Mestni občini Velenje, da bo v torek, 4. novembra, med 8....
Obvestila

Muzej Velenje odprt tudi med prazniki

Muzej Velenje in njegove enote bodo odprte tudi med prazniki....
Obvestila

V petek in v soboto spremenjen prometni režim na pokopališčih Podkraj in Škale

Ob dnevu spomina na mrtve bo promet pri velenjskih pokopališčih potekal enosmerno....

Zadnje osmrtnice

Janez Pušnik

Zvonko Burjak

Maks Čamer