Search

Negativna ocena potrošniškega inštituta operaterjem mobilne telefonije

Vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so od Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave prejeli oceno nezadovoljivo. Ocenjevalce je najbolj zmotila odsotnost informiranja pred podpisom pogodbe, nikjer jim namreč še pred tem niso ponudili povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje.
FOTO: pixabay

Ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave so v okviru javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, vzeli pod drobnogled telekomunikacijske operaterje A1, T-2, Telekom Slovenije in Telemach.

Z vsakim od njih so po dvakrat sklenili pogodbo za storitev mobilnega interneta, pri čemer so bili posebej pozorni na informacije, ki so jih prejeli pred samim podpisom. Iz poslovalnic so vedno prišli z novo kartico sim v žepu, a brez tistega, kar zapoveduje zakonodaja – povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje še pred podpisom pogodbe, so sporočili.

V skladu z zakonom o elektronskih komunikacijah bi moral potrošnik pred podpisom pogodbe v poslovalnici prejeti povzetek pogodbe z zgoščenimi informacijami o konkretni pogodbi, vključenimi storitvami, ceni in morebitnih dodatnih stroških. Prav tako bi mu moral svetovalec omogočiti vsaj vpogled v splošne pogoje in cenik.

Vendar so ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave med obiskom osmih poslovalnic ugotovili, da ta teorija ne drži. Največ, kar so lahko preverili pred podpisom, so bili njihovi osebni podatki, vpisani v pogodbo, ki jim jih je svetovalec prikazal na tablici. V petih primerih si niti tega niso uspeli ogledati, le podpisali so se na zaslon tablice.

Svetovalci so denimo radi ‘pozabili’ omeniti dodan strošek priključnine (ali kartice sim, kot so rekli pri T-2), ki stane od šest do 12 evrov. Tega stroška večinoma ni treba plačati potrošniku, ki se odloči za vezavo.

Bistveno bolj je ocenjevalce zmotila praksa operaterjev A1 in Telekoma Slovenije. Pri A1 jim niso povedali, da se s podpisom strinjajo z vklopom opcije A1 Protekt, ki je brezplačna samo prvi mesec, nato jo vsak mesec zaračunajo po 2,49 evra. A1 vsem naročnikom vključi tudi osnovno turistično zavarovanje, ki je trenutno brezplačno, a svetovalca tudi tega dodatka nista omenila.

Pri Telekomu Slovenije so v naročniško pogodbo kot dodatno storitev vključili Varen splet Whalebone, o katerem se ocenjevalcem niti ne sanja, kaj pomeni. Iz povzetka pogodbe so izvedeli, da bodo za to storitev plačevali 0,99 evra na mesec.

Trije operaterji so povzetke pogodbe sicer poslali po elektronski pošti, a so jih ocenjevalci lahko preverili šele doma, po podpisu. S stališča varstva potrošnikov je to prepozno, pogodba je podpisana in je ni mogoče preprosto prekiniti, saj ni bila sklenjena izven poslovnih prostorov, opozarjajo na inštitutu.

Prav vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so tako zaradi odsotnosti informiranja pred podpisom pogodbe prejeli najnižjo oceno.

Na Mednarodnem inštitutu za potrošniške raziskave ob tem dodajajo, da so pritožbe potrošnikov glede storitev telekomunikacijskih operaterjev pogosto povezane z nepoznavanjem vsebine pogodb ter pravic in dolžnosti obeh strani. Res je, vsi operaterji imajo splošne pogoje in številne druge informacije, kot so ceniki, posebni pogoji, opcije in druge objavljene na svojih spletnih straneh. A za njihovo iskanje in prebiranje je potrebnega veliko časa, nestrokovnjaki pa se lahko hitro izgubijo v številnih podrobnostih, so zapisali.

Vsebina primerjalnega ocenjevanja je brezplačno na voljo na spletni strani Potrošnikov zoom.

Vir: STA

Dodaj odgovor

Več novic

Šport

Začenja se mladinsko svetovno prvenstvo v rokometu: Slovenske barve zastopajo tudi Velenjčani

Slovenska moška mladinska rokometna reprezentanca se je včeraj podala na pot na svetovno prvenstvo, ki ga med 17. in 29. junijem gosti Poljska. Slovence na uvodni tekmi danes v Plocku...
Družba

KGZS: Zaradi suše bo prizadeta cela Slovenija, prizadete vse poljščine

Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije (KGZS) glede na sušne razmere po državi ocenjuje, da bo zaradi letošnje suše prizadeta vsa Slovenija. Prizadete so vse poljščine, med drugim se posledice suše kažejo...
Obvestila

Velika požarna ogroženost: Preventivni pregledi območja MO Velenje z dronom

Šport

Janja Garnbret v Innsbrucku do 47. zmage v svetovnem pokalu

Janja Garnbret je zmagovalka tekme svetovnega pokala športnih plezalk v balvanskem plezanju v Innsbrucku v Avstriji. Šestindvajsetletnica je zmagala na prvi tekmi po kar devetmesečnem premoru. Garnbret je števec zmag...

OBVESTILA

Obvestila

ZD Veleje obvešča: Možnost izbire ali menjave osebnega zdravnika

ZD Velenje obvešča, da je še vedno možen vpis v družinsko ambulanto Veljka Ignjatovića, dr. med., specialista družinske medicine...
Obvestila

V ponedeljek in torek bo Pikino igrišče zaprto

V ponedeljek in predvidoma tudi v torek, 14. in 15. julija, bo Pikino igrišče ob Šaleški cesti zaradi obnove zaprto....
Obvestila

Obvestilo o prekinitvi dobave toplotne energije – Konovo

Komunalno podjetje Velenje obvešča vse končne uporabnike, da bo jutri, 11. 7., med 7.00 in 16.00 na območju Konovske ceste, Bevkove ceste, Meškove ceste in Šenbriške ceste v Velenju prekinjena...
Obvestila

Obvestilo o prekinitvi dobave toplotne energije – Cankarjeva, Šaleška in Kidričeva cesta

Komunalno podjetje Velenje obvešča vse končne uporabnike, da bo v sredo, 16. julija, med 8. in 17. uro na območju Cankarjeve ceste (hišne številke 1a, 1b, 1c), Šaleške 21 in...

Zadnje osmrtnice

Franc Petek

Margareta Mravljak

Marija Valoh