Search

Za ali proti novi Rudarski cesti? #kolumna

V črno-belem vprašanju, se skriva pisan odgovor. Kaj je na spletu dejansko sprožilo plaz negativizma na to temo?
Prvi dan nove prometne ureditve na Rudarski cesti v Velenju
FOTO: www.velenjcan.si

V črno-belem vprašanju se skriva pisan odgovor. Kaj je na spletu dejansko sprožilo plaz negativizma na to temo?

Ko politika usmerja tok, se zasedeni s seboj oklepamo komforta in vsakič, ko se nas premakne, se nas v nov komfort zatakne – proces kroži vedno znova. Kako pri tem ločiti škodljivo od koristnega, ko pa, če si dovolimo, rastemo prav skozi vsako izkušnjo? Ne etiketiram, ne izbiram strani, le vagam na glas.

Vizija nove prometne ureditve na Rudarski cesti sama po sebi ni sporna, vzljubili jo bomo, ko bomo uvideli, da nas nekako osvobaja naše stare udobne grenkobe, nas odpira in povezuje, obnavlja nostalgijo, na drugi strani pa stopa naprej v čas, a verjamem, da nas v tem trenutku nekako vse skupaj skrbi, v neki meri tudi tiste na prednjih sedežih, kako se promet v mestu razporedi ob določenih urah in dnevih, ko Rudarsko cesto dokončno zapremo. Takšni projekti v tujini niso sicer nič novega in po besedah lokalne stroke je logika za novo prometno ureditvijo preprosta – danes ta cesta ne predstavlja pomembnejše prometne žile v Velenju, je bolj kot ne bližnjica od točke A do B, torej zaprtje ceste od Hotela Pake do poslovalnice NLB naj ne bi povzročalo večjih težav pri razporeditvi prometa v mestu, kar pa se tiče tamkajšnjih parkirišč stanovalcev, obiskovalcev in zaposlenih, pa bodo ta prestavljena v bližnjo Mercator garažo.

Ob tem sem pahnil v misli; gostota prometa v mestu je danes opazno višja kot pred leti, z novimi stanovanji in delovnimi mesti, čemur danes v sklopu prestrukture stremimo, pa se bo ta le višala. Prostorska stiska za morebitne nove prometne ureditve na bližnjih križiščih je žal dejstvo, priča večjim gnečam na določenih predelih pa smo že zdaj. Prepričan sem, da bo prihajajoča hitra cesta sprostila promet v mestu, a ga bo po drugi strani z razvijajočo se turistično ponudbo morebiti tudi vedno bolj bremenila. Vprašanje je tudi, zakaj je Mercator garaža v resnici tako neprivlačna parkirna destinacija? Ali bo s 300 parkirišči premogla ves promet v vseh razmerah in letnih časih? Bo 8 sekund dovolj za vsakega pešča, da bo brez težav v še bolj gostem prometu redno prečkal tamkajšnji prehod? Teh misli je neskončno, sem pa na terenu uspel ujeti, da se stroka praktično zaveda tistih ključnih težav in da so pri tem dodobra zavihali rokave. Po pogovorih nekako verjamem, da jim bo končna ureditev brez banalnih težav tudi uspela in da bodo tokom časa sledile še posodobitve. Kje torej v resnici tiči problem? Kaj je na spletu dejansko sprožilo plaz negativizma na to temo?

Po mojem mnenju nekako in predvsem to, da je koncept komunikacije z javnostjo s strani občine splošno zastal nekje v času, ne glede na sodobne pristope, pa komunikacija sama po sebi nima te pristnosti in iskrene namere, da bi se prilagodila ter vzpostavila konkreten stik z ljudstvom. Velenje je majhno mesto, mlado, po duhu krepko, multikulturno, splošno raznoliko in vsi smo si nekako blizu, zato je tudi prav, da se vzpostavi temu primerna komunikacija med občino in občani, še posebej v tem primeru, pri čemer menim, da gre za pogojni kompromis, kajti projekt bodo speljali tako ali drugače.

Kljub burnim odzivom na spletu, pa je bilo na terenu že prvi dan začasne ureditve slišati pozitivne odzive. Ne glede na to, da bodo nekateri v tem obdobju žal »žrtev« analize, menim, da je prav, da se novi ureditvi odpremo, ji damo priložnost, hkrati pa si ne zatiskamo oči pred težavami. Torej, za ali proti novi Rudarski? Menim, da v črno-belem odgovoru ni rešitve, kot že rečeno, v njeno vizijo ne dvomim, hkrati pa menim, da ne bo odveč, če v obdobju začasne prometne ureditve od 4. do 17. maja, v čim večjem številu dejansko preizkusimo zadevo na lastni koži, izkoristimo svoj glas in z občino podelimo svoje izkušnje ter izrazimo predloge.

Dodaj odgovor

Več novic

Gospodarstvo

O predlogu zakona o razvojnem prestrukturiranju regije na skupni izredni seji Mestne občine Velenje in Občine Šoštanj

V javni obravnavi je osnutek predloga Zakona o razvojnem prestrukturiranju Savinjsko-šaleške premogovne regije v obdobju 2026-2035. Zainteresirana javnost lahko posreduje pripombe in predloge na zakon do 25. avgusta. Župan Mestne...
Kronika

Iz cerkve na Gori Oljki ukradel gotovino

S PU Celje tokrat poročajo o vlomih v dve cerkvi....
Šport

Državno prvenstvo v Ljubljani: Naši plavalci znova na stopničkah

Vroč začetek avgusta je prinesel tudi vročico plavalnih bojev na Letnem odprtem prvenstvu Slovenije 2025, kjer se srečujejo najboljši kadeti, mladinci in tekmovalci do 23 let. Prvi dan so naši...
Družba

Zvezde pod zvezdami: Film Nekaj malenkost drugačnega bo na ogled v Kinu Velenje

Tudi to poletje vas Festival Velenje razvaja s filmskimi poslasticami v sklopu poletnega kina na prostem Zvezde pod zvezdami. Vreme dogodkom na prostem v zadnjih tednih ni najbolj naklonjeno, zato...

OBVESTILA

Obvestila

Obvestilo o začasni prekinitvi dobave električne energije v Vinski Gori

V petek, 22. avgusta 2025, na območju Vinske Gore za kratek čas prekinjena dobava električne energije, saj bodo potekala nujna vzdrževalna dela....
Obvestila

Do petka zaprt del Kersnikove ceste

Mestna občina Velenje obvešča o zapori Kersnikove ceste....
Obvestila

Začasno spremenjena prometna ureditev na Šmarški cesti

Komunalno podjetje Velenje obvešča, da od 18. 8. 2025 do 30. 8. 2025 na lokalni cesti LZ 452031 - Šmarška cesta zaradi obnove sekundarnega vodovoda velja začasna spremenjena prometna ureditev....
Obvestila

Jutri: Prekinjena dobava toplotne energije v Podkraju

Komunalno podjetje Velenje obvešča vse končne uporabnike, da bo na področju Podkraja pri Velenju jutri, 19. avgusta, od 7.00 do 16.00 prekinjena dobava toplotne energije zaradi izvajanja vzdrževalnih del na...

Zadnje osmrtnice

Radmila Zurapović

Pero Roša

Boštjan Ketiš