Letošnji Dan šaleškega turizma, ki je povezal približno 80 turističnih deležnikov, je bil namenjen razvoju turizma v Šaleški in Sloveniji, vpogledu v trende ter predstavitvi Nacionalnega informacijskega središča za turizem.
Srečanje, ki je znova ponudilo tudi priložnost za povezovanje in skupen razmislek o prihodnosti turizma v dolini, sta po nastopu pevke Zale Gril z uvodnimi nagovori odprla župan Občine Šoštanj Boris Goličnik in podžupanja Mestne občine Velenje Aleksandra Vasiljević. Zahvalila sta se vsem turističnim deležnikom, ljudem, ki pišejo uspešno turistično zgodbo v naši dolini in poudarila trajnostno naravnano pot Šaleške doline tudi v turizmu. “V dolini, ki prehaja iz energetske v zeleno prihodnost, je trajnost ključna, prava usmerite. In prav v turizmu je najbolj vidna,” je dejala podžupanja. “Šaleška dolina ima močno lastno identiteto, naša znamka – Preprosto prijazna – ni kopija drugih destinacij, je naša zgodba, naša prednost in usmeritev v razvoj, ki temelji na resnični kvaliteti prostora in ljudi,” je poudarila. “Velenje s svojimi naravnimi danostmi ponuja ogromno. Zahvala za to pa gre tudi vsem vam, ki turizem živite in ustvarjate,” je sklenila.

“Številke potrjujejo, da pišemo zgodbo o uspehu”, pa je uvodoma dejal šoštanjski župan. “Do oktobra smo v Šoštanju zabeležili več kot 68 tisoč nočitev, kar 37 odstotkov več kot lani, kar kaže na to, da kot destinacija rastemo in napredujemo.” Poudaril je, da ima Šaleška dolina močno blagovno znamko s pristno zgodbo, ki zajema tudi bogato preteklost, industrijsko dediščino in naravne lepote Šoštanja. Predvsem pa tudi Šoštanjčane in Šoštanjčanke, ki soustvarjajo uspešno turistično zgodbo. Ta gre v smer trajnostni, ki ji dosledno sledijo na vseh področjih, je še poudaril.

Podrobneje je o razvoju turizma Šaleške doline spregovorila Alenka Kikec, direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline, ki je poudarila, da je Šaleška na turističnem zemljevidu tako doma kot v tujini vedno bolj prepoznavna. To potrjujejo tudi številke, ki vztrajno rastejo, pa tudi mnenja in izkušnje turistov in turističnih delavcev, ki soustvarjajo turistično ponudbo Šaleške. Ta ne gradi turističnih kulis, temveč nadgrajuje obstoječe potenciale kraja in odkriva nove poglede, je poudarila. Razvoj temelji na znamki Šaleška, družinam prijaznih doživetjih in odgovornem gostiteljstvu ter močni povezanosti skupnosti, narave in dediščine.
Drugo polovico programa je odprla Dubravka Kalin z Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, ki je podrobneje predstavila prihajajoče razpise za razvoj turizma. Po pregledu priložnosti je beseda pripadla mag. Maji Pak Olaj, direktorici Slovenske turistične organizacije. Predstavila je razvoj turizma v Sloveniji, ključne aktivnosti STO, ki letos obeležuje 30 let.

Zadnja govornica je bila Ana Jemec Špik, vodja projekta Nacionalnega informacijskega središča za turizem (NiST). Predstavila je projekt NiST, ki daje nov zagon turizmu.
NiST je strateško orodje Slovenske turistične organizacije, ki s povezovanjem podatkov in analitičnih vpogledov omogoča boljše razumevanje trendov, prepoznavanje razvojnih priložnosti ter sprejemanje premišljenih odločitev na vseh ravneh turističnega upravljanja. S tem postaja pomemben gradnik prihodnjega razvoja slovenskega in lokalnega turizma.
NiST je namenjen vsem, ki soustvarjajo turizem: odločevalcem, turističnim delavcem v destinacijah in podjetjih, akademikom, raziskovalcem, predstavnikom medijev in vsem ostalim. Kot opisuje STO, gre za nekakšno digitalno hrbtenica slovenskega turizma, ki povezuje razpršene podatke, omogoča kompleksne analize ter podpira premišljeno odločanje.