Kot so navedli statistiki, je navzočnost podjetij na internetu, na primer s profilom na družbenih medijih ali spletno stranjo, ključna za povečevanje prepoznavnosti, krepitev zaupanja v blagovno znamko in lažji stik s strankami.
V letošnjem prvem četrtletju je imelo tako uporabniški profil na družbenih medijih, kot so Facebook, Linkedln, Instagram, YouTube in TikTok, 65 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi in samozaposlenimi. 62 odstotkov jih je družbene medije uporabljalo za razvoj celostne podobe ali trženje izdelkov ali storitev.
Spletno stran je imelo 84 odstotkov podjetij. 83 odstotkov jih je na spletni strani predstavljalo izdelke ali storitve, kataloge ali informacije o cenah, 32 odstotkov jih je prikazovalo oglase za prosta delovna mesta ali omogočalo elektronsko oddajo prošnje za zaposlitev, štirje odstotki pa so ponujali storitev klepeta v živo za pomoč strankam, denimo v obliki pogovornega robota, virtualnega asistenta ali osebe, ki odgovarja strankam.
Spletno prodajo – oddajo rezervacije ali naročila na izdelek ali storitev prek elektronskega obrazca – je omogočalo 21 odstotkov podjetij.
V letu 2024 je 24 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi in samozaposlenimi prejemalo naročila ali rezervacije po spletu in tako ustvarilo prihodek s spletno prodajo izdelkov ali storitev.
Podjetja so ustvarila prihodek s spletno prodajo izdelkov ali storitev na več načinov: 18 odstotkov prek lastne spletne strani ali matičnega podjetja ali ekstraneta, 10 odstotkov pa prek spletnih strani, ki jih za prodajo izdelkov ali storitev uporablja več podjetij (e-tržnice), na primer platforme za spletne rezervacije, dostavo ali prodajo fizičnih izdelkov.
14 odstotkov podjetij je ustvarilo prihodek s spletno prodajo fizičnih izdelkov, 11 odstotkov s storitvami, ki niso bile elektronsko dostavljene, kot so ponudba nastanitev, prevozne storitve in dostava, ter dva odstotka s prodajo digitalnih izdelkov ali storitev, ki so bili dostavljeni elektronsko, to so e-knjiga, e-časopis, spletni tečaji oz. webinarji, telekomunikacijske storitve in podobno.
Podjetja so lani s spletno prodajo ustvarila 4,6 odstotka vrednosti celotnega ustvarjenega prihodka (brez DDV). Skupna vrednost prihodka, ustvarjenega s spletno prodajo, je znašala okoli 4,9 milijarde evrov (brez DDV).
Podjetja so 88 odstotkov prihodka ustvarila s spletno prodajo prek lastne spletne strani ali matičnega podjetja ali prek ekstraneta, in 12 odstotkov prek e-tržnice. 80 odstotkov prihodka so ustvarila s spletno prodajo fizičnih izdelkov, 16 odstotkov s storitvami in štiri odstotke s prodajo digitalnih izdelkov ali storitev, ki so bile tudi digitalno naročene, gre na primer za naročnine na pretočne storitve, digitalne revije. 66 odstotkov prihodka so ustvarila s spletno prodajo drugim podjetjem ali javnim ustanovam in 34 odstotkov s spletno prodajo fizičnim osebam.
51 odstotkov prihodka so ustvarila s spletno prodajo v Sloveniji, 37 odstotkov s prodajo v preostale članice EU in 12 odstotkov v druge države.
Pri spletni prodaji v druge članice EU je o težavah poročalo 19 odstotkov podjetij. Najpogostejše težave so bile visoki stroški dostave ali vračila izdelkov (14 odstotkov), sledila pa je težava zaradi davčnih sistemov v članicah EU (sedem odstotkov), denimo negotovost glede različne obravnave DDV.
Vir: STA