Na vprašanje, kakšno je stališče kmetijskega ministrstva do trase hitre ceste Velenje-Šentrupert, ki posega tudi v kmetijska zemljišča, je včeraj minister Podgoršek naznanil, da ministrstvo nasprotuje vsakemu posegu v kmetijska zemljišča. Ob tem pa navedel, da se je o tej trasi zdaj prepozno pogovarjati, saj je ta že dejstvo v prostoru.
Med trasama Velenje-Šentrupert (F2-2) in Velenje-Arja vas (F6) je namreč potekalo močno rivalstvo. Cilj naše občine je bil najti optimalno rešitev za prometno povezavo Velenja z osrednjo državno prometno povezavo, avtocesto A1 (spodnja fotografija prikazuje primerjavo).
HITRA PRIMERJAVA TRAS F2-2 IN F6:
Mestna občina Velenje se je izborila za gradnjo trase F2-2, ki je v primerjavi z F6 dražja za dobrih 200 milijonov, počasnejša v realizaciji za dobri 2 leti, potekala bo po rudniškem prostoru, se zajedala v regionalni simbol goro Oljko, povozila bo dobra kmetijska zemljišča, morebiti bo tudi ogrožala vodne vire in porušila ogromno objektov.
Ne glede na vsa našteta dejstva pa je mogoče razumeti odločitev občine, saj bi trasa F6 ustvarila popolnoma drugačno podobo in pomen Velenja. F6 bi mesto razcepila na pol in tako vplivala na kvaliteto bivanja ter razvrednotila ves dosedanji razvoj.
Mestna občina Velenje je navedla, da F6 pomeni:
- da bo pot v Ljubljano za Koroško in Velenje daljša za 13 km od poti po optimizirani trasi F2-2,
- da edina možna povezava Gorenja kot glavnega generatorja tovornega prometa na poti proti Celju teče skozi središče Velenja in ga razdeli na dva med sabo povsem ločena dela,
- da se bodo v času nekajletne gradnje pojavljali kilometerski prometni zastoji, ki bodo resno ogrozili delovanje gospodarstva Koroške in Šaleške doline,
- da z realizacijo trase F6 ta del Slovenije ne pridobi alternativne poti do hitre ceste.
Kakorkoli že, kot rečeno je trasa F2-2 že dejstvo v prostoru, a tokrat nas zanima, kako na omenjena dejstva danes gledate vi?