V predlogu zakona vlada predlaga novo opredelitev razvrščanja tovornih vozil v posamezne emisijske razrede CO2. “Čistejša vozila, torej tista, ki povzročajo manj onesnaževanja, bodo plačevala manj infrastrukturne pristojbine kot danes, bolj umazana pa več kot danes,” so sporočili z vladnega urada za komuniciranje.
“Cilj je, da bi bilo na cestah več sodobnih, čistih vozil in s tem manj onesnaževanja okolja,” so poudarili.
Predlog opredeljuje tudi novo vrsto kratkoročne elektronske vinjete – enodnevno. Ta se bo začela uporabljati najpozneje s 25. marcem 2030.
V zakonu urejajo tudi ostale tehnične in organizacijske zadeve v zvezi z novim načinom cestninjenja vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov, glede na emisije CO2.
Prav tako je v predlogu zakona na novo definirano postopanje prekrškovnega organa v primerih, ko je cestninski prekršek storjen z motornim vozilom, registriranim v drugih državah članicah ali državah Evropskega gospodarskega prostora. Po pojasnilih vlade gre za določbe, s katerimi se uvaja poenostavljen na ravni EU poenoten postopek pridobivanja podatkov o lastništvu motornih vozil, s tem pa vzpostavlja večja učinkovitost na področju vodenja prekrškovnih postopkov in ukrepanja zoper tuje kršitelje, ki zaradi odhoda v tujino niso obravnavani na kraju storitve prekrška.
Vir: STA