Tretjo razvojno os, razdeljeno na severni in južni del, gradi Dars, ki projekt obravnava kot ključni infrastrukturni projekt. V okviru severnega dela se gradi hitra cesta od avtocestnega križa proti Koroški, pri čemer je trasa od Velenja do Slovenj Gradca dolga 17,5 kilometra in razdeljena na osem sklopov.
Za zdaj so dela končana na dveh sklopih, in sicer na sklopu D (Gaberke) in sklopu F (Jenina). V gradnji sta sklopa B (Škalsko jezero) in H (Konovo), prav tako se je nedavno začela tudi gradnja najzahtevnejšega sklopa, to je sklopa E (Velunja). Gradnja na odseku Šentrupert-Velenje se še ni začela, za hitro cesto severno od Slovenj Gradca pa potekajo postopki umeščanja v prostor.
Projekt izgradnje hitre ceste proti Koroški bo pripomogel k skrajšanju potovalnih časov, povečanju prometne varnosti, zmanjšanju negativnih vplivov na okolje in pospešitvi razvoja Koroške regije, so ob novici o odobritvi evropskih sredstev za sklopa B in H danes sporočili iz ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj.
“Tretja razvojna os je življenjsko pomembna za prebivalce Koroške, ki bodo tako dobili primerno raven prometnih povezav do središč regionalnega pomena ter do avtocestnega omrežja. Hkrati je to tudi nujna infrastruktura za razvoj Koroške ter za gospodarsko in družbeno povezanost regij,” je ob tem, kot so navedli na ministrstvu, dejal minister za kohezijo in regionalni razvoj Aleksander Jevšek.
Izrazil je tudi zadovoljstvo, da so ta, za skladen regionalni razvoj ključen projekt, lahko umestili v program evropske kohezijske politike 2021-2027 z zadnjo spremembo, ki jo je vlada sprejela konec februarja letos, ter mu tako zagotovili nepovratna kohezijska sredstva.
Projekt izgradnje sklopov B in H se tako izvaja v okviru programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 v Sloveniji, v okviru prednostne naloge Trajnostna (čez)regionalna mobilnost in povezljivost. Specifični cilji projekta so povezani z razvojem in krepitvijo trajnostne, pametne in intermodalne nacionalne, regionalne in lokalne mobilnosti, odporne proti podnebnim spremembam, vključno z boljšim dostopom do omrežja TEN-T in čezmejno mobilnostjo.
Po napovedih Darsa bo odsek hitre ceste Velenje-Slovenj Gradec zgrajen v jeseni 2029. Zaključka gradnje severnega dela tretje razvojne osi na celotnem delu od Šentruperta do Slovenj Gradca pa pristojni, kot so povedali nedavno ob začetku del na sklopu Velunja, ne morejo natančno napovedati oz. ne morejo napovedati za leto 2029. Gradbeno dovoljenje za odsek Šentrupert-Velenje se namreč še pridobiva, začetek gradnje pa je odvisen tudi od morebitnih pritožbenih postopkov.
Vir: STA