Search

Negativna ocena potrošniškega inštituta operaterjem mobilne telefonije

Vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so od Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave prejeli oceno nezadovoljivo. Ocenjevalce je najbolj zmotila odsotnost informiranja pred podpisom pogodbe, nikjer jim namreč še pred tem niso ponudili povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje.
FOTO: pixabay

Ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave so v okviru javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, vzeli pod drobnogled telekomunikacijske operaterje A1, T-2, Telekom Slovenije in Telemach.

Z vsakim od njih so po dvakrat sklenili pogodbo za storitev mobilnega interneta, pri čemer so bili posebej pozorni na informacije, ki so jih prejeli pred samim podpisom. Iz poslovalnic so vedno prišli z novo kartico sim v žepu, a brez tistega, kar zapoveduje zakonodaja – povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje še pred podpisom pogodbe, so sporočili.

V skladu z zakonom o elektronskih komunikacijah bi moral potrošnik pred podpisom pogodbe v poslovalnici prejeti povzetek pogodbe z zgoščenimi informacijami o konkretni pogodbi, vključenimi storitvami, ceni in morebitnih dodatnih stroških. Prav tako bi mu moral svetovalec omogočiti vsaj vpogled v splošne pogoje in cenik.

Vendar so ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave med obiskom osmih poslovalnic ugotovili, da ta teorija ne drži. Največ, kar so lahko preverili pred podpisom, so bili njihovi osebni podatki, vpisani v pogodbo, ki jim jih je svetovalec prikazal na tablici. V petih primerih si niti tega niso uspeli ogledati, le podpisali so se na zaslon tablice.

Svetovalci so denimo radi ‘pozabili’ omeniti dodan strošek priključnine (ali kartice sim, kot so rekli pri T-2), ki stane od šest do 12 evrov. Tega stroška večinoma ni treba plačati potrošniku, ki se odloči za vezavo.

Bistveno bolj je ocenjevalce zmotila praksa operaterjev A1 in Telekoma Slovenije. Pri A1 jim niso povedali, da se s podpisom strinjajo z vklopom opcije A1 Protekt, ki je brezplačna samo prvi mesec, nato jo vsak mesec zaračunajo po 2,49 evra. A1 vsem naročnikom vključi tudi osnovno turistično zavarovanje, ki je trenutno brezplačno, a svetovalca tudi tega dodatka nista omenila.

Pri Telekomu Slovenije so v naročniško pogodbo kot dodatno storitev vključili Varen splet Whalebone, o katerem se ocenjevalcem niti ne sanja, kaj pomeni. Iz povzetka pogodbe so izvedeli, da bodo za to storitev plačevali 0,99 evra na mesec.

Trije operaterji so povzetke pogodbe sicer poslali po elektronski pošti, a so jih ocenjevalci lahko preverili šele doma, po podpisu. S stališča varstva potrošnikov je to prepozno, pogodba je podpisana in je ni mogoče preprosto prekiniti, saj ni bila sklenjena izven poslovnih prostorov, opozarjajo na inštitutu.

Prav vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so tako zaradi odsotnosti informiranja pred podpisom pogodbe prejeli najnižjo oceno.

Na Mednarodnem inštitutu za potrošniške raziskave ob tem dodajajo, da so pritožbe potrošnikov glede storitev telekomunikacijskih operaterjev pogosto povezane z nepoznavanjem vsebine pogodb ter pravic in dolžnosti obeh strani. Res je, vsi operaterji imajo splošne pogoje in številne druge informacije, kot so ceniki, posebni pogoji, opcije in druge objavljene na svojih spletnih straneh. A za njihovo iskanje in prebiranje je potrebnega veliko časa, nestrokovnjaki pa se lahko hitro izgubijo v številnih podrobnostih, so zapisali.

Vsebina primerjalnega ocenjevanja je brezplačno na voljo na spletni strani Potrošnikov zoom.

Vir: STA

Dodaj odgovor

Več novic

Družba

V galeriji Fbunker na ogled razstava “Velenje v infrardeči svetlobi” avtorja Roberta Gajška

V petek, 21. novembra, so v Galeriji Fbunker odprli razstavo Roberta Gajška z naslovom Velenje v infrardeči svetlobi....
Šport

(FOTO in VIDEO) 60 let nad mrežo: Poklon bogati športni zgodbi Odbojkarskega kluba Šoštanj Topolšica

S slovesnostjo ob 60-letnici Odbojkarskega kluba Topolšica Šoštanj so sinoči v Kulturnem domu Šoštanj obeležili desetletja predanosti, vztrajnosti in neomajne vere v moč športa ter skupnosti....
Šport

Rudar pred zimskim premorom še z Bistričani

S 16. krogom se bo zaključil jesenski del sezone 2. slovenske nogometne lige. Rudar sklepno dejanje pred zimskim premorom čaka jutri (ob 17.30), ko bo v Velenju gostovala ekipa Bistrice....
Gospodarstvo

DARS podaljšuje veljavnosti letnih elektronskih vinjet za štiri mesece

Iz DARS-a sporočajo, da se bodo vse letne elektronske vinjete, ki bodo veljavne na dan 1. decembra, samodejno podaljšale za obdobje štirih mesecev od datuma izteka njihove prvotne veljavnosti....

OBVESTILA

Obvestila

V SB Celje omejili obiske na vseh oddelkih

V Splošni bolnišnici Celje so zaradi porasta števila primerov gripe z današnjim dnem omejili obiske hospitaliziranih pacientov na vseh oddelkih na eno zdravo osebo....
Obvestila

Obvestilo o prekinitvi dobave toplotne energije in sanitarne tople vode

Komunalno podjetje Velenje obvešča vse končne uporabnike, da bo na območju KS Stara vas, KS Šmartno, MČ Velenje Desni breg ter MČ Velenje Levi breg – zahod v nedeljo, 7....
Obvestila

Previdno: Na križišču Tomšičeve, Koroške in Ceste Simona Blatnika ne deluje semafor

Mestna občina Velenje obvešča, da na križišču Tomšičeve ceste, Koroške ceste in Ceste Simona Blatnika ne deluje semafor....
Obvestila

Obiski na kardiološkem oddelku v SB Celje znova dovoljeni, a omejeni

Preklican je ukrep prepovedi obiska hospitaliziranih pacientov na Kardiološkem oddelku Splošne bolnišnice Celje....

Zadnje osmrtnice

Ida Pučnik

Antonija Srnovršnik

Vida Škorjanc