Search

Negativna ocena potrošniškega inštituta operaterjem mobilne telefonije

Vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so od Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave prejeli oceno nezadovoljivo. Ocenjevalce je najbolj zmotila odsotnost informiranja pred podpisom pogodbe, nikjer jim namreč še pred tem niso ponudili povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje.
FOTO: pixabay

Ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave so v okviru javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, vzeli pod drobnogled telekomunikacijske operaterje A1, T-2, Telekom Slovenije in Telemach.

Z vsakim od njih so po dvakrat sklenili pogodbo za storitev mobilnega interneta, pri čemer so bili posebej pozorni na informacije, ki so jih prejeli pred samim podpisom. Iz poslovalnic so vedno prišli z novo kartico sim v žepu, a brez tistega, kar zapoveduje zakonodaja – povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje še pred podpisom pogodbe, so sporočili.

V skladu z zakonom o elektronskih komunikacijah bi moral potrošnik pred podpisom pogodbe v poslovalnici prejeti povzetek pogodbe z zgoščenimi informacijami o konkretni pogodbi, vključenimi storitvami, ceni in morebitnih dodatnih stroških. Prav tako bi mu moral svetovalec omogočiti vsaj vpogled v splošne pogoje in cenik.

Vendar so ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave med obiskom osmih poslovalnic ugotovili, da ta teorija ne drži. Največ, kar so lahko preverili pred podpisom, so bili njihovi osebni podatki, vpisani v pogodbo, ki jim jih je svetovalec prikazal na tablici. V petih primerih si niti tega niso uspeli ogledati, le podpisali so se na zaslon tablice.

Svetovalci so denimo radi ‘pozabili’ omeniti dodan strošek priključnine (ali kartice sim, kot so rekli pri T-2), ki stane od šest do 12 evrov. Tega stroška večinoma ni treba plačati potrošniku, ki se odloči za vezavo.

Bistveno bolj je ocenjevalce zmotila praksa operaterjev A1 in Telekoma Slovenije. Pri A1 jim niso povedali, da se s podpisom strinjajo z vklopom opcije A1 Protekt, ki je brezplačna samo prvi mesec, nato jo vsak mesec zaračunajo po 2,49 evra. A1 vsem naročnikom vključi tudi osnovno turistično zavarovanje, ki je trenutno brezplačno, a svetovalca tudi tega dodatka nista omenila.

Pri Telekomu Slovenije so v naročniško pogodbo kot dodatno storitev vključili Varen splet Whalebone, o katerem se ocenjevalcem niti ne sanja, kaj pomeni. Iz povzetka pogodbe so izvedeli, da bodo za to storitev plačevali 0,99 evra na mesec.

Trije operaterji so povzetke pogodbe sicer poslali po elektronski pošti, a so jih ocenjevalci lahko preverili šele doma, po podpisu. S stališča varstva potrošnikov je to prepozno, pogodba je podpisana in je ni mogoče preprosto prekiniti, saj ni bila sklenjena izven poslovnih prostorov, opozarjajo na inštitutu.

Prav vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so tako zaradi odsotnosti informiranja pred podpisom pogodbe prejeli najnižjo oceno.

Na Mednarodnem inštitutu za potrošniške raziskave ob tem dodajajo, da so pritožbe potrošnikov glede storitev telekomunikacijskih operaterjev pogosto povezane z nepoznavanjem vsebine pogodb ter pravic in dolžnosti obeh strani. Res je, vsi operaterji imajo splošne pogoje in številne druge informacije, kot so ceniki, posebni pogoji, opcije in druge objavljene na svojih spletnih straneh. A za njihovo iskanje in prebiranje je potrebnega veliko časa, nestrokovnjaki pa se lahko hitro izgubijo v številnih podrobnostih, so zapisali.

Vsebina primerjalnega ocenjevanja je brezplačno na voljo na spletni strani Potrošnikov zoom.

Vir: STA

Dodaj odgovor

Več novic

Družba

Slovenske šole so po besedah Logaja varne, ključno je preventivno ravnanje

Minister za vzgojo in izobraževanje Vinko Logaj je v odzivu na današnje streljanje na šoli v avstrijskem Gradcu starše, učitelje in ravnatelje pozval, da so pozorni na vsakovrstne dogodke in...
Družba

Kdaj je čas za menjavo stare zobne proteze?

Ne glede na skrb, ki jo vlagamo v ustno higieno, pri večini nas prej ali slej pride do izgube vsaj kakšnega zoba. To se lahko zgodi zaradi povsem naravne, starostne...
Gospodarstvo

O menjavi službe razmišlja 70 odstotkov zaposlenih

Stanje na trgu dela bo po oceni večine sodelujočih v raziskavi portala MojeDelo ostalo stabilno, a se ob tem povečuje delež tistih, ki napovedujejo povečanje brezposelnosti. Raziskava je pokazala tudi,...
Obvestila

Jutri bo na območju Goriške ceste, Lipe in Ceste v Bevče prekinjena dobava toplotne energije

Komunalno podjetje Velenje obvešča vse končne uporabnike, da bo na območju Goriške ceste, Lipe in Ceste v Bevče jutri, 2. julija, od 5. do 11. ure zjutraj prekinjena dobava toplotne...

OBVESTILA

Obvestila

Jutri bo na območju Lokovice prekinjena dobava toplotne energije

Komunalno podjetje Velenje obvešča vse končne uporabnike, da bo v sredo, 9. 7., med 8.00 in 12.00 na območju Lokovice (hišne številke 123, 124, 136, a, b, c, 138, 139,...
Obvestila

Zaradi nujne obnove bo v prihodnjih tednih omejen dostop do Pikinega otroškega igrišča

Mestna občina Velenje obvešča, da bo v prihodnjih tednih otežen dostop do Pikinega otroškega igrišča ob Šaleški cesti, začela se bo namreč nujna obnova. "Po večjih nalivih je del igrišča...
Obvestila

Napoved deratizacije kanalizacijskega sistema in sistema daljinskega ogrevanja v Šaleški dolini

Komunalno podjetje Velenje sporoča, da bo v obdobju od 14. 7. do 31. 7. 2025 potekala preventivna poletna deratizacija javnega kanalizacijskega omrežja in omrežja sistema daljinskega ogrevanja s pripadajočimi objekti...
Obvestila

Začasne omejitve uporabe vode v občinah Mozirje, Nazarje, Rečica ob Savinji in Ljubno ob Savinji

Zadnje osmrtnice

Dominik Češek

Ivanka Uratnik

Stanko Kugler