Search

Negativna ocena potrošniškega inštituta operaterjem mobilne telefonije

Vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so od Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave prejeli oceno nezadovoljivo. Ocenjevalce je najbolj zmotila odsotnost informiranja pred podpisom pogodbe, nikjer jim namreč še pred tem niso ponudili povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje.
FOTO: pixabay

Ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave so v okviru javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, vzeli pod drobnogled telekomunikacijske operaterje A1, T-2, Telekom Slovenije in Telemach.

Z vsakim od njih so po dvakrat sklenili pogodbo za storitev mobilnega interneta, pri čemer so bili posebej pozorni na informacije, ki so jih prejeli pred samim podpisom. Iz poslovalnic so vedno prišli z novo kartico sim v žepu, a brez tistega, kar zapoveduje zakonodaja – povzetka informacij in vpogleda v splošne pogoje še pred podpisom pogodbe, so sporočili.

V skladu z zakonom o elektronskih komunikacijah bi moral potrošnik pred podpisom pogodbe v poslovalnici prejeti povzetek pogodbe z zgoščenimi informacijami o konkretni pogodbi, vključenimi storitvami, ceni in morebitnih dodatnih stroških. Prav tako bi mu moral svetovalec omogočiti vsaj vpogled v splošne pogoje in cenik.

Vendar so ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave med obiskom osmih poslovalnic ugotovili, da ta teorija ne drži. Največ, kar so lahko preverili pred podpisom, so bili njihovi osebni podatki, vpisani v pogodbo, ki jim jih je svetovalec prikazal na tablici. V petih primerih si niti tega niso uspeli ogledati, le podpisali so se na zaslon tablice.

Svetovalci so denimo radi ‘pozabili’ omeniti dodan strošek priključnine (ali kartice sim, kot so rekli pri T-2), ki stane od šest do 12 evrov. Tega stroška večinoma ni treba plačati potrošniku, ki se odloči za vezavo.

Bistveno bolj je ocenjevalce zmotila praksa operaterjev A1 in Telekoma Slovenije. Pri A1 jim niso povedali, da se s podpisom strinjajo z vklopom opcije A1 Protekt, ki je brezplačna samo prvi mesec, nato jo vsak mesec zaračunajo po 2,49 evra. A1 vsem naročnikom vključi tudi osnovno turistično zavarovanje, ki je trenutno brezplačno, a svetovalca tudi tega dodatka nista omenila.

Pri Telekomu Slovenije so v naročniško pogodbo kot dodatno storitev vključili Varen splet Whalebone, o katerem se ocenjevalcem niti ne sanja, kaj pomeni. Iz povzetka pogodbe so izvedeli, da bodo za to storitev plačevali 0,99 evra na mesec.

Trije operaterji so povzetke pogodbe sicer poslali po elektronski pošti, a so jih ocenjevalci lahko preverili šele doma, po podpisu. S stališča varstva potrošnikov je to prepozno, pogodba je podpisana in je ni mogoče preprosto prekiniti, saj ni bila sklenjena izven poslovnih prostorov, opozarjajo na inštitutu.

Prav vsi štirje slovenski operaterji mobilne telefonije, ki imajo svoje poslovalnice, so tako zaradi odsotnosti informiranja pred podpisom pogodbe prejeli najnižjo oceno.

Na Mednarodnem inštitutu za potrošniške raziskave ob tem dodajajo, da so pritožbe potrošnikov glede storitev telekomunikacijskih operaterjev pogosto povezane z nepoznavanjem vsebine pogodb ter pravic in dolžnosti obeh strani. Res je, vsi operaterji imajo splošne pogoje in številne druge informacije, kot so ceniki, posebni pogoji, opcije in druge objavljene na svojih spletnih straneh. A za njihovo iskanje in prebiranje je potrebnega veliko časa, nestrokovnjaki pa se lahko hitro izgubijo v številnih podrobnostih, so zapisali.

Vsebina primerjalnega ocenjevanja je brezplačno na voljo na spletni strani Potrošnikov zoom.

Vir: STA

Dodaj odgovor

Več novic

Družba

Kako delujejo strežniki in zakaj so ključni za hitro spletišče

V današnjem času je brskanje po svetu popolnoma vsakdanja stvar. Obisk neke spletne strani nam je postal samoumeven, ne zavedamo pa se, da se v ozadju našega obiska pravzaprav odvija...
Družba

Ob začetku gradnje hitre ceste v Škalah nezadovoljstvo zaradi neurejene obstoječe glavne ceste

Predstavniki Darsa in Mestne občine Velenje so krajanom KS Škale-Hrastovec in ostali zainteresirani javnosti predstavili potek in ukrepe ob gradnji hitre ceste tretje razvojne osi na tem območju. Povsem napolnjena...
Kronika

V Muzeju premogovništva Slovenije odprli razstavo “Od lesa k premogu”

V Muzeju premogovništva Slovenije so v četrtek, 6. novembra 2025, odprli razstavo Od lesa k premogu. Razstavljene lesene skulpture so nastale na državni kiparski delavnici, ki jo je letos v...
Družba

Začenja se sezona zimskega vzdrževanja cest in javnih površin

Zimsko službo vzdrževanja občinskih cest na območju Mestne občine Velenje izvaja Komunalno podjetje Velenje, urejanje in čiščenje javnih utrjenih površin izvaja podjetje Andrejc, za vzdrževanje šestih državnih cest v skupni...

OBVESTILA

Obvestila

Izpad elektrike na območju Velenja

Na območju Velenja je pred nekaj minutami prišlo do izpada elektrike....
Obvestila

Obvestilo o moteni dobavi pitne vode – Splitska ulica, Cesta na vrtače, Cesta IX in Cesta X

Komunalno podjetje Velenje obvešča uporabnike na območju Splitske ulice, Ceste na vrtače, Ceste IX in Ceste X v Velenju, da bo v sredo, 12. 11. 2025, med 8. in 15....
Obvestila

V četrtek bo na območju KS Gorica prekinjena dobava toplotne energije

Komunalno podjetje Velenje obvešča uporabnike, da bo na območju KS Gorica v Velenju, v četrtek, 13. 11. 2025, od 7.00 do 17.00 prekinjena dobava toplotne energije zaradi vzdrževalnih del na...
Obvestila

Obvestilo o prekinitvi dobave toplotne energije – Žarova cesta

Komunalno podjetje Velenje obvešča uporabnike, da bo na območju KS Staro Velenje v torek, 11. novembra, od 8.00 do 16.00 prekinjena dobava toplotne energije zaradi vzdrževalnih del na omrežju. Območje...

Zadnje osmrtnice

Vera Fele

Albert Jan

Martina Pavčič