Župan občine Ljubno ob Savinji, Franjo Naraločnik, je v uvodnem nagovoru izpostavil, da konferenca predstavlja odlično izhodišče za nadaljnje delo vseh akterjev v turizmu. Poudaril je, da so povezovanje znanja, razvoj kompetenc in ohranjanje identitete prostora ključni elementi pri oblikovanju edinstvenih turističnih produktov, ki lahko uspešno nastopajo tudi na zahtevnih mednarodnih trgih.
Direktorica Razvojne agencije SAŠA, Biljana Škarja, je v svojem nagovoru poudarila, da je dvig dodane vrednosti v turizmu pravi odgovor na aktualne izzive današnjega časa. Konferenco je označila kot pomembno priložnost za izmenjavo znanj, pogledov in idej, kako lahko s skupnim delovanjem ustvarimo več – s poudarkom na kakovosti, pristnosti in trajnostnem razvoju. Ob tem je dodala, da izzivi ostajajo, vendar jih lahko z odgovornim in človeku ter naravi prijaznim turizmom uspešno premagujemo, hkrati pa ohranjamo svojo identiteto in krepimo gospodarsko vrednost prostora.

Ilona Stermecki, strokovnjakinja za trženje v turizmu in predavateljica na Višji strokovni šoli za gostinstvo in turizem Maribor, je poudarila, da mora turizem postati bolj odporen na sodobne izzive – od zdravstvenih kriz do podnebnih sprememb in pomanjkanja ustreznega kadra. Po njenem prepričanju je ključ do višje dodane vrednosti model vzdržnega turizma, ki združuje digitalna orodja z osebnim pristopom. Kot eno izmed prednosti Zgornje Savinjske doline je izpostavila prisotnost manjših, družinsko vodenih podjetij, saj ta omogočajo večjo pristnost in prilagodljivost. Pri oblikovanju uspešnih turističnih produktov je po njenem mnenju ključno natančno poznavanje ciljne skupine, poudarek na lokalni kulinariki in identiteti območja ter razvoj dogodkov, ki pripomorejo k zmanjšanju sezonske odvisnosti turizma.
Rebeka Kumer Bizjak, vodja predstavništva Slovenske turistične organizacije v Nemčiji, pa je opozorila na strateški pomen nemškega trga, ki še vedno velja za najpomembnejšega za slovenski turizem. Čeprav se rast prihodov nemških gostov umirja, se krepi delež tistih, ki se v Slovenijo redno vračajo. Slovenska gostoljubnost ostaja ena najvišje cenjenih vrednot med tujimi obiskovalci. Priložnosti za nadaljnjo rast vidi predvsem v spodbujanju obiska zunaj glavne poletne sezone.
Violeta Bulc, podjetnica in političarka, je poudarila, da turizem presega zgolj naravne lepote – zajema široko paleto doživetij, kot so rokodelstvo, znanstveni dogodki in kongresni turizem. Izpostavila je pomen horizontalnega sodelovanja, povezovanja različnih sektorjev ter »glokalnega« pristopa – delovanja na lokalni ravni ob upoštevanju globalnih trendov. Ob tem je opozorila, da mora biti trajnost v turizmu dopolnjena z odpornostjo na nepredvidljive spremembe, kot jih je v zadnjih letih doživela tudi Savinjsko-šaleška regija.
Anita Bolčevič, destinacijska managerka destinacije Jeruzalem, je predstavila uspešen primer razvoja destinacije, kjer je vrhunska kakovost ključna sestavina konkurenčnega turističnega produkta. Marko Slapnik je dodal, da ima narava ključno vlogo pri trajnostnem razvoju turizma in da mora ostati njegova osrednja vrednota.
Luka Jezeršek, soustanovitelj podjetja Jezeršek gostinstvo ter vodja kulinaričnega razvoja, je delil primere uspešnih turističnih produktov s kulinarično noto, kot je »Večerja na zajli«. Poudaril je, da vrhunska hrana predstavlja le en del izkušnje – enako pomembni so zgodba, ambient, osebni pristop in edinstvenost. Opozoril je tudi na pomen digitalnih in trajnostnih rešitev ter uporabo umetne inteligence kot orodja za ustvarjanje večje dodane vrednosti v gastronomiji.

Na okrogli mizi o dodani vrednosti v turizmu so se o stanju v regiji in možnostih za prihodnji razvoj pogovarjali Anton Špeh, župan občine Gornji Grad, Martina Breznik, lastnica Hiše Raduha, ter strokovnjakinja za trženje v turizmu Ilona Stermecki.
Konferenca, katere se je udeležilo preko 90 deležnikov, je bila organizirana z namenom spodbujanja sodelovanja, izmenjave dobrih praks in krepitve odpornosti turističnega sektorja.











Vir: Razvojna agencija Saša