Včeraj, 9. marca 2023, je v Ljubljani potekala nujna seja Odbora državnega zbora za infrastrukturo, ki je bila sklicana zaradi zamud pri gradnji tretje razvojne osi.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je na seji povedala, da so Darsu naložili, da še enkrat preveri možnosti skrajšanja postopkov pri gradnji tretje razvojne osi. Napovedala je tudi redno spremljanje projekta in ustanovitev posebne skupine.
Nujne seje se je udeležil tudi župan Mestne občine Velenje Peter Dermol, ki je prisotnim povedal: »Pri projektu tretja razvojna os, ki je še kako pomembna za kvalitetno življenje ljudi in razvoj gospodarstva, ne bi smelo biti političnega preigravanja, saj ljudi v našem okolju to ne zanima. Čim prej pričakujemo hitro cesto, ki nam bo zagotovila višji standard življenja in dvignila konkurenčnost lokalnega gospodarstva. Spomnimo, da je bila že leta 2008 obljubljena prva lopata, ki smo jo dočakali šele jeseni leta 2020 v Gaberkah. Prva lopata na odseku Šentrupert naj bi bila leta 2021, kjer pa še danes ni pridobljenega gradbenega dovoljenja. Pričakujem, da nam odgovorni na ministrstvu skladno z dogovorom predstavijo realno časovnico hitre ceste, ki nam bo bistveno olajšala pogoje dela in življenja.«
Po prvih ocenah bo gradnja trajala do konca leta 2028
Ministrica za infrastrukturo je predstavila ocene Darsa glede predvidenih časovnih rokov gradnje severnega dela tretje razvojne osi iz februarja letos, po katerih bi se zadnji od osmih odsekov med Velenjem in Slovenj Gradcem zgradil do junija 2028, odsek Šentrupert-Velenje pa do konca leta 2028. Časovnico, za katero bodo stali in ki bi “bila realna”, pa bodo, kot so že predhodno napovedali, predstavili v aprilu.
Odbor je sprejel sklep, da pristojno ministrstvo čimprej pripravi realno časovnico izgradnje hitre ceste, da ne bo prihajalo do dodatnih zamud. »Pri projektu tretja razvojna os, ki je še kako pomembna za kvalitetno življenje ljudi in razvoj gospodarstva, ne bi smelo biti političnega preigravanja,« je dejal velenjski župan.
Župan pozval tudi k ureditvi državnih cest v Velenju
Prav tako je župan izpostavil primerjavo med gradnjo drugega tira in 3RO: »Pri drugem tiru je država znala poskrbeti za dovozne poti do gradbišč, ki so boljše kot vse državne ceste na območju Mestne občine Velenje. Pri gradnji hitre ceste pa so dovozne poti do gradbišč speljane skozi središče našega mesta, mimo vrtcev, zdravstvenih ustanov in so v katastrofalnem stanju. Zato pozivam državo, da naj tudi pri projektu 3RO čim prej pristopi k ureditvi državnih cest v Velenju in ustrezno uredi dovozne poti.«