Nedavno se je to zgodilo srčno-žilnemu kirurgu izr. prof. dr. Jušu Kšeli. Goljufi so mu ukradli identiteto in z njegovo fotografijo oziroma izmišljenim intervjujem oglašujejo izdelek za čiščenje žil.
V preteklosti so bili žrtve takih goljufij že kirurg dr. Erik Brecelj, infektolog David Zupančič in infektologinja prof. dr. Bojana Beović, predsednica Zdravniške zbornice Slovenije. Na vse te primere so javnost že opozorili. “Pri takšnih oglasih gre za izkoriščanje in prevaro potrošnikov, zato tem oglasom ne nasedajte,” znova opozarjajo.
Zdravstveni inšpektorat opozarja, da se v takih primerih izdelkom pripisujejo nedovoljeni učinki zdravljenja in preprečevanja raznih bolezenskih stanj. To je za potrošnika zavajajoče in lahko predstavlja tveganje za zdravje.
Pred naročilom ni možno preveriti ponudnika, saj ni razkrit, pričevanja uporabnikov pa so izmišljena. Naročanje izdelka, kakor tudi vseh drugih izdelkov s podobnimi lažnimi promocijami (izmišljeni intervjuji, zloraba fotografij zdravstvenega osebja in drugih znanih osebnosti, navajanje učinkov zdravljenja ali izgube teže), poteka po ustaljeni praksi na način, da potrošnik najprej pridobi visok popust, nato vpiše svojo telefonsko številko in lahko naroči izdelek šele takrat, ko ga neznani prodajalec pokliče in pridobi njegove podatke. Potrošnik na ta način sklepa pogodbo o nakupu blaga na daljavo z neznanim ponudnikom. V primeru reklamacij se ponudnik na telefonsko številko več ne odziva, zato morebitna vračila blaga s strani potrošnika niso več mogoča.
Vir: Zdravniška zbornica Slovenije