Kampanja poteka drugo leto, tokrat z večjim številom sodelujočih organizacij. Mladinski zvezi Brez izgovora Slovenija so se pridružili Inštitut za zdravje in okolje, Zveza slovenske podeželske mladine, društvo za sonaraven razvoj Focus in Slovenska fundacija za trajnostni razvoj Umanotera.
“Letošnja kampanja spodbuja posameznike, družine in skupnosti, da praznični čas preživijo z mislijo na okolje in ljudi, ki jih obkrožajo,” so zapisali v zvezi Brez izgovorov Slovenija. Kampanja poudarja pomen izbire slovenske hrane in izdelkov lokalnih in trajnostnih pridelovalcev, saj s tem zmanjšuje okoljski odtis in krepi podporo skupnosti.
Hkrati je treba k trajnostnim prehranskim sistemom po njihovem pristopiti tudi sistemsko, z jasnimi politikami, podporo kmetom in spremembami v celotni prehranski verigi. Projekt omogoča sodelovanje kmetov, raziskovalcev in odločevalcev pri razvoju podnebno odpornih kmetijskih sistemov, ki bodo lahko vzdržali izzive prihodnosti.
S tem, ko izberemo slovenske izdelke, podpiramo domače pridelovalce, skrajšujemo transportne poti ter prispevamo k ohranjanju delovnih mest, krajine in vitalnosti podeželja. Kampanja tako opominja, da se odgovorne praznične izbire začnejo pri vsakodnevnih dejanjih in nadaljujejo v podpori sistemskim spremembam, ki lahko prehranski sistem oblikujejo v pravičnejšega, odpornejšega in trajnostnega, so prepričani organizatorji.
Vir: STA