Turistični obisk v Šaleški dolini je v prvi polovici leta 2025 občutno narasel. Po podatkih Nacionalnega informacijskega središča za turizem (NIS) sta občini Velenje in Šoštanj skupaj zabeležili 21.373 prihodov ter 55.210 prenočitev, kar predstavlja 33,1 odstotka več prihodov in 35,5 odstotka več prenočitev kot v enakem obdobju lani. Povprečna dolžina bivanja je znašala 2,6 dneva.
Med obiskovalci je bilo največ domačih gostov, ki so predstavljali 54,3 odstotka vseh, delež tujih gostov pa je znašal 45,7 odstotka.
Največ obiskovalcev iz tujine je v Šaleško dolino prišlo iz Hrvaške, Avstrije, Nemčije, Italije in Srbije, kar znova potrjuje stalno privlačnost območja za goste iz bližnjih evropskih držav.

Velenje z več tujimi, Šoštanj z več domačimi gosti – obe občini z izrazito rastjo turizma
V prvem polletju leta 2025 je Velenje zabeležilo 7.068 turističnih prihodov, kar predstavlja 9,1-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. Turisti so ustvarili 14.879 prenočitev, kar pomeni 10,2 odstotka več kot leto prej. V Velenju so tokrat prevladovali tuji gostje, ki so predstavljali kar 67,7 odstotka vseh prihodov, medtem ko je bilo domačih gostov 32,3 odstotka.
V občini Šoštanj pa so v istem obdobju našteli kar 14.305 prihodov in 40.331 prenočitev, kar predstavlja 49,3 odstotka več prihodov in 48,1 odstotka več prenočitev kot v prvi polovici leta 2024. Šoštanj je bil bolj priljubljen med domačimi obiskovalci, ki so ustvarili 65,2 odstotka vseh prihodov, medtem ko so tuji gosti prispevali 34,8 odstotka.
Obe občini tako beležita pomembno rast, pri čemer vsaka izstopa po svoji turistični strukturi – Velenje po večjem deležu tujih, Šoštanj pa domačih gostov.
Rastoči turistični obisk v občinah Velenje in Šoštanj potrjuje vse večje zanimanje za Šaleško dolino – območje, ki uspešno prepleta urbano in naravno okolje ter ponuja pester nabor možnosti za sprostitev, raziskovanje in aktivno preživljanje prostega časa.
Na Zavodu za turizem Šaleške doline načrtno in kontinuirano izvajamo razvojne ter promocijske aktivnosti, ki temeljijo na ciljih Strategije razvoja in trženja turizma v Velenju in Šoštanju 2022–2027 ter Strategije razvoja slovenskega turizma 2022–2028.
V preteklem obdobju smo izvedli več promocijskih kampanj na domačem in tujih trgih, se udeležili turističnih sejmov, strokovnih delavnic in dogodkov, kjer smo širši javnosti predstavljali turistično ponudbo Šaleške doline. Velik poudarek namenjamo tudi razvoju novih turističnih produktov. V letu 2025 smo začeli z izvajanjem projekta LAS – Okusi Šaleške, katerega namen je povezovanje lokalnih kulinaričnih ponudnikov na podeželju ter ohranjanje in nadgradnja kulinarične identitete regije. V sodelovanju z dr. Janezom Bogatajem smo oblikovali gastronomsko piramido Šaleške, ki predstavlja strokovno osnovo za nadaljnji razvoj gastronomskih vsebin v destinaciji.
V letu 2025 smo oblikovali tudi znamko destinacije Šaleška – Preprosto prijazna, s katero želimo graditi prepoznavno, pristno in povezovalno identiteto tega edinstvenega prostora.
Ta celovit in strateško usmerjen pristop k razvoju ter promociji temelji na spremljanju sodobnih trendov ter načrtni kreaciji kakovostne, avtentične in trajnostno naravnane turistične ponudbe, ki bo destinacijo uspešno vodila v prihodnost.
Trenutno potekata dve pomembni kampanji: offline kampanja »To je Velenje«, ki jo izvajamo v sodelovanju z Mestno občino Velenje, ter digitalna kampanja »Šaleška – preprosto prijazna«, usmerjena na domači trg in bližnje tuje trge. Pri vseh naših dejavnostih ima ključno vlogo tesno sodelovanje – vsakega posameznika in vsakega člena turistične verige. Od ponudnikov, vodnikov in prostovoljcev do lokalne skupnosti ter drugih partnerjev, katerih predanost, znanje in energija soustvarjajo edinstveno zgodbo naše destinacije.
Povezovanje z drugimi regijami, sodelovanje na nacionalni ravni ter vključevanje v širše mednarodne tokove nam omogočajo, da gradimo prepoznavno, trajnostno in gostoljubno destinacijo, ki ostaja – preprosto prijazna.
Dobrodošli v Šaleški.

Vir: Visit Šaleška