Ob spomeniku žrtvam prometnih nesreč na ljubljanskih Žalah so se letos poklonili vsem izgubljenim talentom, torej vsem tistim, ki so prezgodaj izgubili priložnost, da bi pokazali svoj dar, sledili svojim sanjam in ustvarjali boljši svet, so v Agenciji za varnost prometa (AVP) zapisali v sporočilu za medije.
Na evropskih cestah vsako leto umre okoli 20.000 ljudi, približno 140.000 ljudi pa se hudo telesno poškoduje, je povedal predsednik Zavoda Varna pot in predsednik Evropskega združenja žrtev prometnih nesreč Robert Štaba. Poudaril je, da gre za epidemijo in tiho vojno, ki je velikokrat spregledana.
V. d. direktorja AVP Saša Jevšnik Kafol je povedala, da “ne smemo pozabiti niti na tiste, ki so zaradi poškodb utrpeli trajne posledice in s posledicami nesreč živijo vsak dan”.
Vsi si želijo, da na slovenskih cestah ne bi bilo mrtvih in hudo poškodovanih. Jevšnik Kafol je povedala, da je ta Vizija 0 ambiciozna, a edina legitimna. Po njenih besedah je prvi mejnik, da bi do leta 2030 zmanjšali število smrtnih žrtev na največ 50 in hudo telesno poškodovanih na največ 400.
Spomnila je tudi na odločitev ustavnega sodišča, da rezultat alkotesta ni več zadosten dokaz alkoholiziranosti. “Ta odločitev je hladen tuš za vse, ki se že leta trudimo preprečiti, da bi kdorkoli pod vplivom alkohola sedel za volan, in za vse, ki so zaradi alkoholiziranega voznika izgubili ljubljeno osebo,” je povedala.
Ponovno je opozorila tudi na problematičnost morebitnega sprejetja predloga zakona o konoplji za omejeno osebno uporabo. Kot je povedala, izkušnje iz tujine kažejo, da se je v državah, kjer so to dovolili, število nesreč zaradi vožnje pod vplivom THC znatno povečalo. Dodala je, da pravice voznikov ne smejo poseči v življenja nedolžnih na cesti.
Prometna varnost se je sicer izboljšala. Lani je v prometnih nesrečah umrlo 68 ljudi, kar je najmanj na slovenskih cestah, letos do 9. novembra pa je umrlo že 84 ljudi.
Generalni direktor policije Damjan Petrič je poudaril, da je vsaka žrtev in vsako uničeno življenje zaradi prometne nesreče nesmiselna tragedija, ki bi jo lahko preprečili. Spomnil je, da je policijski nadzor v dneh okoli Martinovega pokazal, da “kot družba še vedno nismo dovolj sočutni in spoštljivi do življenja”. Po njegovih besedah je veliko voznikov vozilo pod vplivom alkohola, odvzeli so tudi veliko vozniških dovoljenj.
Vir: STA