Varnostni pas je ključen element pasivne varnosti v sodobnih in manj sodobnih vozilih ter je osnovni del zaščitne opreme voznika in potnikov, so zapisali v sporočilu za javnost AVP. “Skozi dolga desetletja uporabe je varnosti pas postal že kar sinonim za varnost potnikov v vozilu, tako da si sploh ne moremo predstavljati, da so bila nekoč vozila brez njih. Kako zelo je koristen, je že dolgo nazaj ugotovila tudi Evropska komisija, ki je leta 1991 uzakonila obvezno vgradnjo zaščitnih varnostnih pasov v vozilih do največje dovoljene mase 3,5 tone, leta 2003 pa v vseh novih vozilih.”
Čeprav je njihova učinkovitost znanstveno dokazana in potrjena, pa koristnosti rabe varnostnega pasu še vedno niso povsem ponotranjili vsi vozniki, poudarjajo na AVP. “To je postalo jasno ob nedavnih nesrečah s smrtnim izidom; kar polovica letos umrlih voznikov in potnikov v osebnem vozilu namreč ni bilo pripetih.“
Po podatkih policije je letos v prometnih nesrečah umrlo 15 voznikov osebnih avtomobilov, en voznik tovornega vozila in 12 potnikov, od tega 9 voznikov ter 5 potnikov ni uporabljalo varnostnega pasu (8 voznikov osebnega avtomobila ter en voznik tovornega vozila in 4 potniki v osebnih avtomobilih in 1 potnik v tovornem vozilu). Policija je v letu 2025 obravnavala že skoraj 15.000 kršitev zaradi neuporabe varnostnega pasu, še navajajo.
Slovenija je sicer ena od držav z zelo visokim odstotkom voznikov in potnikov, ki redno uporabljajo varnostni pas. Zadnja tovrstna raziskava v okviru mednarodnega projekta Trendline 2024 o stanju prometne varnosti, ki vključuje 29 držav EU in opazovalk, je pokazala, da v Sloveniji kar 95,4 odstotka potnikov uporablja varnostne pasove. Pri tem so bili vozniki in sopotniki pripeti v 96 odstotkih opazovanih primerov, potniki na zadnjih sedežih pa ‘le’ v 85,6 odstotka.
Vir: Agencija za varnost prometa