Za znižanja v okviru črnega petka veljajo iste zakonske določbe kot ob siceršnjih uvedbah akcij in popustov, izpostavljajo na Tržnem inšpektoratu RS. Izdelek, za katerega je trgovec predvidel določeno znižanje, mora biti označen z dvema cenama, to je z znižano ceno in prejšnjo ceno, pri čemer je prejšnja cena tista cena, ki jo je imel izdelek v zadnjih 30 dneh pred znižano ceno.
Če je naveden tudi odstotek popusta, mora biti ta prikazan izključno od prejšnje cene in ne od kakšne druge, na primer redne cene, so dodali.
Potrošnikom, ki kupujejo v okviru akcij oziroma popustov, svetujejo, naj kupujejo premišljeno. Kot izpostavljajo, prodajalec ni dolžan zamenjati oziroma vrniti kupnine za izdelek, če se denimo potrošnik po nakupu premisli, z izdelkom pa ni nič narobe.
Drugače velja, če se potrošnik odloči za nakup v spletni trgovini. Tu si lahko premisli ter o tem obvesti prodajalca najkasneje v roku 14 dni od dneva prejema izdelka. To velja tudi, če je izdelek, ki je bil kupljen v okviru črnega petka, neskladen oziroma ima napako. V tem primeru ima potrošnik enake pravice, kot če bi bil izdelek kupljen v okviru redne prodaje.
Ob tem tržni inšpektorji opozarjajo, da je pri nakupih v spletnih trgovinah potrebna še posebna previdnost. “Bolj varno je nakupovanje pri preverjenih trgovcih oziroma pri trgovcih, ki imajo vse podatke o podjetju in ostale informacije, pomembne za potrošnike, dosegljive na vidnem mestu in na jasen način,” so pojasnili.
“Kadar spletna trgovina vse izdelke ponuja z visokimi popusti, hkrati pa ni mogoče dobiti informacije o podjetju, je velika verjetnost, da gre za spletno prevaro. Pri težavah ob nakupu preko spletnih trgovin, s katerimi upravljajo podjetja, ki nimajo sedeža v Sloveniji, tržni inšpektorat potrošnikom ne more pomagati,” so še pojasnili.
Tržni inšpektorat bo sicer v času popustov črnega petka izvajal poostrene nadzore.
Vir: STA