Klici na številko 112 so brezplačni tako z mobilnih kot s fiksnih telefonov. Prek te številke lahko klicatelji dostopajo do nujne medicinske pomoči, gasilcev, enot za zaščito, reševanje in pomoč ter policije.
Na območju Mestne občine Velenje so lani zabeležili skupno 669 klicev na številko 112. Med najpogostejšimi razlogi so bili požari na objektih (53 primerov), poplave (51 primerov), prometne nesreče na cestah (45 primerov), nesreče z nevarnimi snovmi (23 primerov), požari v naravi (15 primerov), vetrolomi (9 primerov), sproščanje nevarnih plinov (9 primerov) in zemeljski plazovi (3 primeri).
Kar 344 klicev je bilo povezanih z manj nujnimi dogodki. Še posebej skrb vzbujajoč pa je podatek o 117 nepotrebnih klicih ali lažnih prijavah. Takšni klici po nepotrebnem obremenjujejo operaterje v regijskih centrih in povzročijo zamude pri odzivu na resnično nujne primere.
Občina zato občane poziva k premišljeni in odgovorni uporabi številke 112. Lažni alarmi in neustrezni klici lahko resno ogrozijo življenja tistih, ki v tistem trenutku nujno potrebujejo pomoč. Številko 112 uporabljajte zgolj v primerih, ko gre za dejansko nujno situacijo.
Ob klicu na številko 112 vas poveže z operaterjem regijskega centra za obveščanje. Operaterju sporočite ključne informacije:
- kaj se je zgodilo – kratek opis dogodka ali nesreče,
- kje se je zgodilo – natančno lokacijo (naslov, bližnje orientirje),
- kdaj se je dogodek zgodil – čas nesreče/dogodka,
- koliko je ponesrečencev – število vpletenih oseb in njihove poškodbe ter
- kakšne so okoliščine na kraju dogodka – morebitne dodatne nevarnosti (npr. uhajanje plina, nevarnost eksplozije).
- Na koncu navedite še svoje ime in kontaktno številko.
Na podlagi teh informacij bo operater takoj aktiviral ustrezne reševalne službe (gasilce, reševalce, policijo) in vam po potrebi svetoval, kako ravnati do prihoda pomoči.
Slovenija je kot druga država v Evropi, že leta 1997 uvedla številko 112.

Vir: Mestna občina Velenje