V prvih treh mesecih letošnjega leta so v Skupini Gorenje ustvarili 296 milijonov evrov prihodkov od prodaje in 2,5 milijona dobička. V osnovni dejavnosti Gospodinjski aparati so ustvarili več kot 83 odstotkov vseh prihodkov, za 4 odstotke pa so povečali prihodke od prodaje gospodinjskih aparatov pod lastnimi blagovnimi znamkami. Skladno s strateškim načrtom še naprej krepijo prodajo zunaj Evrope, prodajo prestižnih in inovativnih aparatov ter povečujejo vlaganja v razvoj.
Največja rast v Vzhodni Evropi in na zunaj evropskih trgih
Prihodki od prodaje v dejavnosti Gospodinjski aparati so znašali 247 milijonov evrov, kar je na enaki ravni kot v lanskem prvem četrtletju. Največjo rast prihodkov so ustvarili na trgih Vzhodne Evrope in zunaj evropskih trgih, predvsem v Izraelu, Braziliji in Čilu.
V Zahodni Evropi so rast prodaje dosegli v Avstriji, na Danskem in v Franciji, nižje prihodke od prodaje pa so imeli na Nizozemskem, v Nemčiji in Veliki Britaniji, predvsem zaradi cenovnega repozicioniranja, spremembe strukture prodajnih kanalov in omejevanja prodaje izdelkov z neustreznimi donosi.
Uresničujejo strategijo povečevanja deleža prestižnih in inovativnih izdelkov
Z nadaljnjo rastjo prodaje zunaj Evrope znižujejo odvisnost od zrelih evropskih trgov ter izboljšujejo prodajno strukturo s povečevanjem deleža prestižnih blagovnih znamk in aparatov. Pod blagovno znamko Asko so tako ustvarili več kot 8-odstotno rast prihodkov, pretežno v Skandinaviji, medtem ko so nekoliko nižji prihodki od prodaje v Avstraliji posledica padca lokalne valute.
Inovativni aparati predstavljajo že več kot 23 odstotkov prihodkov od prodaje velikih gospodinjskih aparatov, prestižni aparati visokega cenovnega razreda pa že skoraj 30 odstotkov.
Povečali so tudi vlaganja v razvoj izdelkov, za kar so namenili 2,7 odstotka prihodkov Skupine Gorenje. V začetku leta so lansirali prvo fazo nove generacije pralnih in sušilnih strojev Gorenje WaveActive ter nadgrajene vgradne pečice BIO.
Ključna je učinkovitost upravljanja
Gorenje bo tudi v nadaljevanju leta veliko pozornost namenjal učinkovitemu upravljanju s ključnimi tveganji. S ciljnimi in marketinško podprtimi aktivnostmi bodo zagotavljali rast prodaje z ustrezno izdelčno in geografsko strukturo ter pozicioniranjem naših blagovnih znamk, da bi tako zvišali povprečne dosežene cene naših izdelkov na trgih. Zagotavljali bodo stroškovno učinkovitost in produktivnost njihovih procesov na vseh ravneh poslovanja in si prizadevali za izboljšanje vezave obratnega kapitala s pospešenimi aktivnostmi financiranja dobavne verige za zagotavljanje zniževanja zadolženosti Skupine.
Revizor: pri sponzoriranju Torpeda ni bilo nepravilnosti
"Nadzorni svet se je seznanil s poročilom revizorja, ki je na pobudo uprave in v skladu s sklepom nadzornega sveta preučil sponzoriranje nogometnega kluba Torpedo v sezoni 2014/2015. Pri pregledu revizor ni ugotovil ekonomskih, računovodskih ali pravnih nepravilnosti ter je ocenil, da so bile v pogodbi zapisane storitve izvedene, v obdobju sponzoriranja pa je prepoznavnost blagovne znamke Gorenje rasla. Iz poročila izhaja, da poslovodstvo Gorenja v povezavi s poslom ni prekršilo nobene svoje pravne obveznosti," zagotavlja Gorenje.