Na Agenciji za varnost prometa (AVP) ugotavljajo, da je prekratka varnostna razdalja v zadnjih treh letih eden izmed petih najpogostejših povzročiteljev prometnih nesreč. V obdobju od 1. januarja 2022 do 31. marca 2025 je bilo zaradi tega vzroka zabeleženih kar 6.158 nesreč, v katerih je ena oseba izgubila življenje, 76 jih je bilo huje, 2.682 pa lažje poškodovanih. Ker se na trgu že nekaj časa poleg merilnikov hitrosti »Vi vozite« uporabljajo tudi merilniki varnostne razdalje, so se na AVP odločili za pilotno uvedbo treh sodobnih opozorilnih sistemov. Postavili so jih na tri prometno najbolj obremenjene in statistično kritične lokacije: v Borovcih, Slovenj Gradcu in Selnici ob Dravi.
Prikazovalnik varnostne razdalje je sestavljen iz dveh delov: kamere z računalnikom in prikazovalnika, ki je nameščen približno 100 metrov stran od kamere. Kamera najprej v vnaprej določenem virtualnem polju zazna vozilo, ki nato v vožnji prečka navidezno črto. Sistem s pomočjo računalnika izmeri čas, ki mine med prehodom prvega in drugega vozila čez to črto. Če je čas krajši od dveh sekund, prikazovalnik takoj opozori, da varnostna razdalja ni ustrezna; če pa je razdalja primerna, vozniku to nakaže s pohvalo. Na jasen in razumljiv način (s pomočjo piktograma) voznika opozori na potrebo po povečanju razdalje ali potrdi, da vozi pravilno.
Sistem poleg opozarjanja voznikov na primerno varnostno razdaljo tudi zbira in shranjuje izmerjene podatke, ki služijo za statistične analize ter kot podlaga za načrtovanje morebitnih nadaljnjih ukrepov za umirjanje prometa (na primer spremljanje minimalne in povprečne varnostne razdalje, štetje vozil, beleženje tipov vozil ipd.). Pomembno je poudariti, da so vsi zbrani podatki anonimizirani.
V Sloveniji že deluje nekaj prikazovalnikov varnostne razdalje, pri čemer so podatki partnerjev v projektu pokazali, da se je v prvih mesecih po namestitvi povprečna varnostna razdalja povečala za 30 do 35 odstotkov. Kasneje je učinek nekoliko upadel, a vseeno ocenjujejo, da se je razdalja dolgoročno izboljšala za približno četrtino, kar predstavlja pomemben korak naprej.
Glede na dobre izkušnje s prikazovalniki hitrosti, ki jih Agencija vsako leto brezplačno za deset mesecev nameni 15 občinam, na Agenciji razmišljajo, da bi po zaključku pilotnega projekta podobno prakso uvedli tudi za prikazovalnike varnostne razdalje.
Vir: Agencija za varnost prometa