V letu 2022 je mesto Velenje zabeležilo 27.904 nočitev in 11.691 prihodov, kar je za 70 % več prenočitev oz. 109 % več prihodov kot v letu 2021. Turistični rezultati so se tako približali rezultatom iz leta 2019 pred pandemijo covid-19.
Po začasnih podatkih vira SURS je razvidno, da je v Šaleški dolini bilo skupno v letu 2022 ustvarjenih 90.104 prenočitev in 33.198 prihodov. Od tega so tuji gostje ustvarili 32.374 nočitev, domači pa 57.730 nočitev. Povprečna doba bivanja je bila 2,7 dni. Pri Zavodu za turizem Šaleške doline (ZTŠD) so zabeležili 4 % več prihodov kot v letu 2021.
V letu 2022 so zaznali 127 % rast prihodov tujih turistov in 70 % rast nočitev tujih turistov v Šaleški dolini v primerjavi z letom 2021. Največ nočitev so ustvarili tuji gostje iz Hrvaške, Nemčije, Avstrije, Italije, Nizozemske in Srbije. Izrazit skok nočitev in prihodov tujih gostov so v letu 2022 zaznali v Občini Šoštanj, kjer je bilo skupno zabeleženih 62.200 nočitev in 21.507 prihodov. Od tega so tuji gostje ustvarili 12.253 nočitev (+ 68 % več kot v letu 2021) in 3.943 prihodov (+ 124 % več kot v letu 2021).
Največ nočitev se v Občini Šoštanj ustvari v Termah Topolšica. Terme Topolšica trenutno razpolagajo z 88 sobami, ostale prostore pa so začasno oddali Domu za varstvo odraslih Velenje.
Šaleško dolino so promovirali tudi v tujini
V ZTŠD so v okviru projekta Promocija turistične ponudbe vodilne destinacije Šaleška dolina v letu 2022 izvajali aktivnosti za krepitev promocije destinacije in spodbujanja digitalne preobrazbe. Na njihovo spletno stran so vpeljali novo tehnološko rešitev za prodajo e-kartic doživetij Šaleške doline. V mesecu avgustu so vzpostavili spletno trgovino za prodajo digitalnih turističnih kartic, ki spodbujajo povezovanje ponudnikov na destinaciji in trajnostni razvoj destinacije. Z novo tehnološko rešitvijo destinacija spodbuja uporabo tehnologije in digitalnih storitev za namene promocije in obiskovalcem predlaga enostavno rešitev za načrtovanje obiska destinacije.
V sklopu spletne trgovine so vpeljali štiri različne tipe digitalnih vrednostnih turističnih kartic glede na interesno področje obiskovalca, hkrati pa so predstavili raznolikost ponudbe na destinaciji.
Na spletnem mestu visitsaleska.si se je število uporabnikov v letu 2022 v primerjavi z letom 2021 povečalo za 330 %, število ogledov strani pa za 230 %.
Nova strategija trženja turizma v Velenju in Šoštanju
Iz ZTŠD so povedali, da je bil eden večjih izzivov v preteklem letu pričetek izvajanja nove strategije razvoja in trženja turizma v Velenju in Šoštanju za obdobje 2022 – 2027, s ciljem postati najprijaznejša destinacija za družine v Sloveniji: v poletnem času so vsako nedeljo na Velenjski plaži organizirali dneve za družine, razvili so e-kartico doživetij Šaleške doline, prav tako prilagojeno družinam ter pripravili številne sestanke s ključnimi deležniki.
Šaleška dolina je postala vodilna destinacija v Sloveniji
Šaleška dolina je v letu 2022 postala edina vodilna destinacija v Sloveniji, ki ima v zbirki Slovenia Unique Experience kar tri doživetja. Poleg doživetja Velenje Underground sta naziv prejela še nova doživetja Skrivnosti potopljenih vasi in Polet v usnjarno Evrope.
Velenje Underground