V zadnjih desetletjih se je cestni tovorni promet v Sloveniji močno povečal, kar povečuje tudi možnost za nastanek prometnih nesreč in kompleksnost zagotavljanja prometne varnosti. Podatki kažejo, da v desetletnem obdobju 2014-2023, vključno do 15. 10. 2024, narašča število prometnih nesreč, v katerih so udeleženi poklicni vozniki, tako kot povzročitelji ali kot udeleženci.
Kot navaja agencija za varnost prometa so bili do 15. oktobra letos vozniki tovornih vozil in avtobusov udeleženi v 2.338 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 1.354, oziroma 57 % od vseh nesreč. Kot še dodaja agencija, je ob tem treba upoštevati dejstvo, da še precej bolj narašča število prevoženih kilometrov tovornih vozil in avtobusov na naših cestah.
V letošnjem letu so poklicni vozniki povzročili 6 smrtnih žrtev: 4 od teh so bili vozniki tovornih vozil sami, poleg tega pa še 1 voznik osebnega vozila in 1 pešec. 31 oseb je bilo huje poškodovanih.
Najbolj pogosti vzroki hudih in smrtnih prometnih nesreč, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil in avtobusov, so v zadnjih petih letih neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil prednosti, premiki z vozilom in nepravilna stran/smer vožnje.
Do 15. oktobra 2024 je bilo pri voznikih tovornih vozil ugotovljenih 39.758 kršitev prometnih predpisov, kar je 6,4 odstotnih točk več kot v enakem obdobju 2023 (37.372 kršitev). Najpogostejše kršitve pri voznikih tovornih vozil so bile povezane s prekoračitvijo hitrosti (9.793 kršitev), uporabo mobilnih telefonov in drugih naprav (5.630 kršitev), neuporabo varnostnega pasu (4.027 kršitev), nepravilnostmi, povezanimi s tovorom (2.012 kršitev) ter nepravilnim prehitevanjem (1.859 kršitev).
Nadzor tovornega in avtobusnega prometa na avtocestah, hitrih cestah in avtobusnih postajališčih po vsej državi
V tem tednu bodo policisti izvedli več poostrenih nadzorov nad avtobusi in tovornimi vozili. Poleg tega bodo tudi pri rednem delu prioritetno izvajali nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi. Nadzor tovornih vozil se bo izvajal s preusmeritvijo tovornih vozil na kontrolne točke na avtocestah. Nadzori avtobusov bodo potekali tudi na avtobusnih postajališčih v mestih in krajih, avtobusni prevozi pa bodo nadzoru podvrženi tudi na avtocestah in hitrih cestah.
Pri voznikih bodo policisti še posebej pozorni na spoštovanje omejitev hitrosti, tehnično brezhibnost vozil, morebitno preobremenjenost, spoštovanje socialne zakonodaje in pravil o nalaganju in pritrjevanju tovora, psihofizično stanje voznikov, uporabo varnostnega pasu ter uporabo naprav in opreme, ki zmanjšujejo voznikovo pozornost.
Vir: Javna agencija RS za varnost prometa