“Gre predvsem za mladoletne osebe, ki nimajo primerne opreme (čelada, oblačila) in tudi ne ustreznih dovoljenj za vožnjo motornih ali električnih vozil. Ugotovljene so tudi predelave omenjenih vozil,” so zapisali.
Prometne nesreče z e-skiroji v porastu
Od leta 2021 so e-skiroji zakonsko opredeljeni kot lahka motorna vozila s hitrostjo do 25 km/h. V letu 2024 so v Sloveniji zabeležili 268 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki e-skirojev. To je 12 odstotkov več kot leto prej. Čeprav v zadnjih dveh letih ni bilo smrtnih žrtev, pa je število huje telesno poškodovanih naraslo za kar 29 odstotkov – s 30 (v 2023) na 42 (v 2024).
E-skiro ni igrača
Kot je pred meseci na novinarski konferenci pojasnila mag. Saša Jevšnik Kafol, namestnica direktorice Agencija za varnost prometa (AVP), e-skiroji dosegajo hitrosti do 25 km/h, a imajo nizko stabilnost in majhna kolesa. Brez čelade, znanja in izkušenj uporabnikov so poškodbe pogosto hude. »Žal ugotavljamo tudi, da prodajalci e-skirojev javno ponujajo odklepanje teh vozil, kar pomeni, da e-skiroji dosegajo tudi bistveno višje hitrosti. Posledično so poškodbe ob nesrečah tudi veliko hujše, primerljive z motorističnimi.«
E-skiroji so dostopni širokemu krogu uporabnikov, predvsem mlajši populaciji, ki jih uporablja brez predhodnega usposabljanja. Pri tem na AVP apelirajo predvsem na starše, ki puščajo samostojno uporabo otrokom in najstnikom, ki imajo slabšo zaznavo dogajanja v prometu kot odrasel človek. Nujna je pravilna in odgovorna vožnja, z zavedanjem, da gre za lahko motorno vozilo, ki ni namenjeno igri, vožnji po pločniku ali prevažanju drugih oseb in predmetov. Ker se poleg vse večjega števila lastniških e-skirojev širijo tudi možnosti izposoje teh lahkih motornih vozil, AVP vse uporabnike vnovič poziva k odgovorni vožnji.