Na ministrstvu prejemajo več opozoril s terena: V prvem primeru naj bi izvajalec dolgotrajne oskrbe zbiral vloge med ljudmi, ki do storitev sploh niso upravičeni. Primer že proučujejo. “V sistemu dolgotrajne oskrbe izvajalci sami uporabnikov ne morejo in ne smejo “nabirati” na terenu,” poudarjajo. Postopek vključevanja v sistem dolgotrajne oskrbe je jasno zakonsko določen in poteka izključno prek uradnih poti na vstopnih točkah za dolgotrajno oskrbo.
V drugem primeru gre za še resnejšo težavo. Po terenu naj bi neznanci od prebivalk in prebivalcev pobirali osebne podatke in jih vpisovali v izmišljeni register za dolgotrajno oskrbo. “To ni niti uradna služba niti zakonsko predpisani postopek za vstop v sistem dolgotrajne oskrbe. Gre torej za poskus prevare,” opozarjajo.
Ministrstvo za solidarno prihodnost, pristojno za področje dolgotrajne oskrbe, poziva, da če se znajdete v takšni situaciji, nemudoma obvestite policijo.
Prvi uradni stik je lahko samo vstopna točka za dolgotrajno oskrbo pri centru za socialno delo, kjer strokovne službe vodijo celoten postopek priglasitve v sistem. Vlogo za dolgotrajno oskrbo lahko vstopni točki oddate tudi prek elektronske pošte. Šele po tem sledi obisk strokovnega tima s centra za socialno delo na vašem domu, pojasnjujejo.
Ob tem opozarjajo še na previdnosti pri stiku s prevaranti, ko gre za vaše osebne podatke in finančna sredstva. Sredstva za izvajanje dolgotrajne oskrbe zagotavlja blagajna pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije, v katero vsi vplačujemo redni prispevek – zato so storitve na voljo vsem upravičencem in ni potrebno nobeno dodatno plačevanje. Vse ostali načini zbiranja sredstev za storitve dolgotrajne oskrbe od nepooblaščenih oseb so nezakoniti.
Za preverjene informacije o dolgotrajni oskrbi je na voljo tudi vladni klicni center na številki 114.