Search

Najdražja bližnjica v Ljubljano

V Gaberkah so pretekli teden simbolno zasadili prvo lopato za začetek gradnje tretje razvojne osi – severni krak. Hitra cesta bo povezala odsek Vel...

V Gaberkah so pretekli teden simbolno zasadili prvo lopato za začetek gradnje tretje razvojne osi – severni krak. Hitra cesta bo povezala odsek Velenje–Slovenj Gradec. Medtem ko mnogi že nestrpno čakajo hitro cesto, se na drugi strani še vedno pojavljajo dvomi in očitki glede načrtovanja gradnje 3 razvojne osi.

Združene civilne iniciative Savinjske doline (civilne iniciative Braslovče, Polzela, Šmartno ob Paki, Podgora, Podvin) že dalj časa kažejo nestrinjaje. "3. razvojna os je potrebna, a želimo, da se umesti na traso, kjer bo povzročila najmanj dolgoročne škode ljudem in naravi," pravijo.

Zopet se obračajo na javnost tokrat z naslednjim besedilom:

"To niso domine, to je cesta, ki bo padla kot domine, tako na pleča davkoplačevalcev kot v Škalsko jezero, če se graditelji ne bodo ustrašili lastne lopate, ki ponovno, po Magni, koplje v prst, a tu v Velenju v črni pepel, na mestu, kjer bi z lopato lahko zasadili drevo za naše bodoče dni.

Dejstva, kot npr. da javnost ni soočena s strokovnimi podlagami o posedkih na območju pridobivalnega prostora Rudnika Velenje (odgovorni na rudniku postrežejo z odgovorom, da to niso javno dostopni podatki) ali pa da DPN VE-SG nima pridobljenega v sklepu navedenega soglasja rudniškega sektorja, nas opozarjajo na nevarnost.                              

Morda lahko izdelovalci DPN VE-SG priskočijo na pomoč ZCISD in prebivalcem Šoštanja ter predajo omenjeno dokumentacijo. Tako bi ublažili strah in dvome ter ljudem obrazložili, koliko časa se bo smelo nasipati več milijonov kubikov na območju 3RO izkopanega materiala na »brano« med Velenjskim in Družmirskim jezerom, da pri tem ne bi prišlo do porušitve.

Tega se žal nihče ne sprašuje. Tudi tega ne, kaj za Slovence in njihov denar, za Vlado in graditelje DARS d. d. pomeni zapis na strani 57 v sklepu dokumenta Novelacija prometnega modela podjetja PNZ d.o.o., Lj., april 2016, da povezava HC Koroška AC A1 ni prometno upravičena takšna, kot se jo namerava graditi.

In res je, perspektive naraščanja prometa do 2040 ne izpolnjujejo prometnih normativov za več kot sodobno dvopasovnico. Zakaj se na Dolenjskem za enako prometno obremenitev gradi dvopasovnica, na Koroškem pa štiripasovnica? Če štiripasovnica ni potrebna in je prometno neupravičena, potem tudi 3R0 ni in ne bo ekonomsko upravičena gradnja v Sloveniji! To izjavljajo vodilni z DARS-a in z Ministrstva za infrastrukturo. Dobili bomo več kilometrov avtocest na prebivalca, znatno pa se bodo povečali stroški vzdrževanja na F2-2 zaradi izredno zahtevnih konstrukcij 11 dvojnih viaduktov, dvonivojske ceste v 5 % klancu ter treh dvocevnih tunelov.

Dejstva, da ni strokovnih podlag o posedkih na pridobivalnem rudniškem območju niti ni izračunov o stabilnosti tal na vpogled, ni soglasja rudniškega sektorja in da Rudnik Velenje v svojih mnenjih soglaša s hitro cesto, kažejo, da na manjšem delu rudnika, kjer leži cesta, ni pričakovati večjih nestabilnosti. A istočasno se že navajajo ugotovljeni premiki tal 1 do 3 mm/leto. S tem je lahko ogrožena varnost ljudi in tovora na trasi oziroma viaduktu preko rudnika.

Naslednje javno pomembno in škodljivo dejstvo je, da se hitra cesta gradi na najboljši slovenski zemlji, kljub temu da je bilo izdano negativno mnenje kmetijskega sektorja h gradnji v Spodnji Savinjski dolini.

Na Vladi in DARS-u vedo, da bo to najdražja investicija v cesto v Sloveniji, in sicer govorimo o več kot 45 mio/km. Do sedaj je bila najdražja AC A1 preko Trojan, in sicer 25 mio

Ključno je vprašanje, kakšno in čigavo poslanstvo uresničuje ta investicija. Čemu in za koga se gradi še ena štiripasovna cestna povezava, če smo in bomo vsi ostali znotraj lastnih regij ter bivali in delali na lastnem domu? Ta hitra cesta tudi ne bo služila vsem Korošcem, saj območje Mislinja nima dostopa do nje. Štiripasovna cesta in številne obvoznice na območju Slovenj Gradca bodo jemala najboljšo zemljo, to je hrano.

Cesta tudi na Velenjčane in na njihovo zdravje ne bo blagodejno vplivala. Gradnja viadukta se namesto sedaj še vkopa mimo Stare vasi in Škalskega jezera močno približa Velenjski plaži, že uveljavljeni zeleni oazi, ki je postalo novo zatočišče tako za ljudi iz Šoštanja kot iz Velenja in okolice.

Po besedah ministra Vrtovca in mnenju večine v Sloveniji bi v Teš 6 po gospodarski cesti z viaduktom na sosežig odpadkov vozili tovornjaki iz Avstrije prek Škalskega jezera. To pa bo v slovenski prihodnosti pomenilo res veliko stvar!?

Po ministrovih besedah naj bi tako v Avstriji kot Sloveniji obstajale resne namere, da se državi na nivoju tranzitnega prometa povežeta. Študije, narejene v Avstriji, navajajo nasprotna dejstva – da cestnih povezav ne bo. S knjigo Velenje, mesto na vodi, bomo lažje dojeli, kam tone prva lopata v Gaberkah. Že danes, ko je tam potekala le predstava, se podlaga poseda za 1 do 3 mm v letu 2020! Smo ali pa nismo verjeli v znanstveno-fantastične filme, a danes živimo v času korone. Upoštevati moramo, da smo ljudje s to epidemijo opozorjeni, da naj delamo in živimo le to, kar še zmore narava in ne mi sami mimo nje."

– Zapisala Mateja Kričej 16.10.2020 (ZCISD)

FOTO: ZCISD

Več novic

Gospodarstvo

Jevšek na Poljskem o prestrukturiranju premogovnih regij

Pomoč regijam v prehodu iz črne energetske realnosti v zeleno je po oceni ministra za kohezijo in regionalni razvoj Aleksandra Jevška eden izmed korakov v pravo smer. O prestrukturiranju premogovnih...
Družba

Arso: Bliža se izrazit vročinski val

Če bodo temperature po Sloveniji ob koncu tega tedna sicer poletne, a hkrati dokaj prijetne, pa se bo v začetku prihodnjega tedna vročina iznad jugozahodne Evrope razširila proti Alpam, srednji...
Družba

Banke opozarjajo na poskuse prevar: Goljufi se prek sporočil predstavljajo kot družinski člani

V bankah in hranilnicah so zasledili prevaro, ki se v tujini pojavlja že nekaj časa, zdaj pa je prišla tudi do nas. Gre za prevaro preko kratkih sporočil sms, ki...
Gospodarstvo

DZ potrdil zvišanje nadomestil za brezposelnost in še druge spremembe na trgu dela

Poslanci so danes na nujni seji DZ sprejeli novelo zakona o urejanju trga dela, ki jo je vlada pripravila s ciljem izboljšanja socialne varnosti brezposelnih, povečanja delovne aktivnosti starejših brezposelnih...

OBVESTILA

Obvestila

ZD Veleje obvešča: Možnost izbire ali menjave osebnega zdravnika

ZD Velenje obvešča, da je še vedno možen vpis v družinsko ambulanto Veljka Ignjatovića, dr. med., specialista družinske medicine...
Obvestila

V ponedeljek in torek bo Pikino igrišče zaprto

V ponedeljek in predvidoma tudi v torek, 14. in 15. julija, bo Pikino igrišče ob Šaleški cesti zaradi obnove zaprto....
Obvestila

Obvestilo o prekinitvi dobave toplotne energije – Konovo

Komunalno podjetje Velenje obvešča vse končne uporabnike, da bo jutri, 11. 7., med 7.00 in 16.00 na območju Konovske ceste, Bevkove ceste, Meškove ceste in Šenbriške ceste v Velenju prekinjena...
Obvestila

Obvestilo o prekinitvi dobave toplotne energije – Cankarjeva, Šaleška in Kidričeva cesta

Komunalno podjetje Velenje obvešča vse končne uporabnike, da bo v sredo, 16. julija, med 8. in 17. uro na območju Cankarjeve ceste (hišne številke 1a, 1b, 1c), Šaleške 21 in...

Zadnje osmrtnice

Herman Pogladič

Mihael Laznik

Polonca Jakob