Policisti bodo v času akcije in skozi celotno motoristično sezono izvajali poostrene nadzore, usmerjene na hitrost, nepravilno prehitevanje, izsiljevanje prednosti, uporabo zaščitne opreme in psihofizično stanje voznikov. Posebno pozornost bodo namenili cestnim odsekom, ki jih motoristi najpogosteje uporabljajo. Prav tako bodo policisti pregledovali ceste in na morebitne nepravilnosti opozorili vzdrževalce cest.
Policisti bodo sodelovali tudi na brezplačnih preventivnih prireditvah, kjer bodo skupaj s predstavniki drugih institucij, motorističnih klubov in drugih deležnikov svetovali obiskovalcem, kako najbolje poskrbeti za varno in prijetno motoristično sezono. Seznam teh prireditev bo objavljen na spletni strani Policije.
Lani umrlo 12 motoristov
V letu 2024 je bilo 1.274 prometnih nesreč, kjer so bili udeleženi vozniki enoslednih motornih vozil (leta 2023: 1.222), do sredine marca 2025 pa jih je bilo že 53. Za razliko od motoristov, ki predstavljajo veliko večino v celem koledarskem letu, pa v tem obdobju prevladujejo vozniki mopedov do 25 km/h. Kar 12 udeležencev prometnih nesreč je umrlo (leto prej 11), 232 je bilo huje poškodovanih. Vozniki enoslednih motornih vozil so lani povzročili 807 prometnih nesreč in 12 smrti – 10 od teh so bili motoristi sami.
Najpogostejši vzroki nesreč so bili neprilagojena hitrost (384 primerov), sledita nepravilna smer oziroma stran vožnje (153) in neupoštevanje pravil o prednosti (67). Za voznike enoslednih motornih vozil so še vedno najbolj nevarni vikendi, ko se je lani zgodilo skoraj 38 odstotkov prometnih nesreč s kar 9 umrlimi udeleženci ter 99 huje in 252 lažje poškodovanimi. Večina prometnih nesreč z EMV se je lani zgodila preko dneva (84,9 %), ponoči pa 161 (12,6 %). Seveda se večina prometnih nesreč z vozniki EMV zgodi v času motoristične sezone, torej med aprilom in oktobrom.
Začetek sezone: previdno in postopno!
Agencija za varnost prometa poziva, da se na ceste vračate previdno. Motoristom svetujejo, da si najprej vzamete čas za pregled svojega vozila in dobro pregledate najpomembnejše sklope – od verige, zavornega in krmilnega mehanizma, pa do svetil in podvozja ter pnevmatik. Posebno pozornost je treba nameniti pnevmatikam in pritisku v njih, saj so dnevi še vedno relativno kratki, temperatura je višja le v osončenem delu dneva, temperatura asfalta pa, vsaj v osenčenih delih, še vedno precej nizka. To seveda pomeni slabši in neenakomeren oprijem, ki ga lahko dodatno poslabša še ostanek zimskega posipa na zavoju, udarna jama, ki je jeseni še ni bilo tam, morda ostanek mokrega jesenskega listja … Pasti za motoriste je vsekakor dovolj in preveč!
Po zimskem premoru je nujno, da motoristi ponovno osvežijo svoje znanje in spretnosti. Pri Agenciji za varnost prometa zato priporočajo udeležbo na tečajih varne vožnje, kjer lahko motoristi obnovijo občutek za vožnjo, izboljšajo tehniko in pridobijo dodatne izkušnje v nadzorovanem okolju. V začetku sezone je na voljo več takšnih tečajev, prav tako pa se po vsej Sloveniji organizirajo preventivni dogodki, na katerih bodo prisotni tudi strokovnjaki Agencije za varnost prometa.
Na tej povezavi lahko preverite datume in lokacije dogodkov.
Defenzivna vožnja in psihofizična pripravljenost
Pri Agenciji za varnost prometa motoriste pred vožnjo opozarjajo še na ustrezno psihofizično stanje, saj že utrujenost, slaba volja ali neprespanost kritično vplivajo na zmožnost osredotočenosti na vožnjo, kot tudi na ustrezne in pravočasne reakcije v kritičnih trenutkih, ko je treba odreagirati v delčku sekunde.
Vozniki, bodite pozorni na motoriste
Ko se temperature dvignejo in posije sonce, je pomembno opozoriti vse voznike motornih vozil, da je na cestah več motoristov. Zaradi značilnosti motorja imajo majhno silhueto, kar pomeni, da jih je težje opaziti. Motoristi so ranljivi udeleženci prometa, saj jih ne varuje zaščitna kletka karoserije kot v avtomobilih ali tovornjakih.
Posebej previdni bodite v križiščih, kjer so motoristi pogosto (pre)hitri in mnogi vozniki težko ocenijo njihovo hitrost. Posledice takšnega odvzema prednosti so lahko tragične. Prav tako velja opozoriti, da motoristi včasih pozabijo izklopiti smerne utripalke, zato se ne zanašajte zgolj nanje pri oceni njihove namere. Če motorist zmanjšuje hitrost in zavzema ustrezno lego, je verjetno, da bo resnično zavil.
Na privlačnih gorskih cestah motoristi pogosto vozijo blizu ločilne črte, v ovinkih pa se lahko s telesom celo nagnejo čez njo. Zato bodite še posebej previdni pri nepreglednih zavojih. Prav tako bodite pozorni pri vključevanju na glavno cesto – 100 m oddaljenega motorista lahko zakrije že ulična svetilka ali A stebriček avtomobila.
Vir: Agencija za varnost prometa